Fragàncies que trenquen estereotips
MAAR, una nova firma de perfums que surfeja en un sector de gegants
En un sector liderat per companyies gegants, amb pressupostos ingents per destinar a anuncis i campanyes de publicitat carregades d’estereotips, va néixer MAAR Frangances. Creada per Marina Garcia, la jove catalana de 32 anys ha arribat per desmuntar mites al voltant del glamurós món dels perfums.
Ella sola, fa a penes un any i mig, es va embarcar en la posada en marxa de la firma, amb una petita inversió externa. Garcia va localitzar els millors experts perquè desenvolupessin les fragàncies, i després de trobar tots els proveïdors per fer realitat la primera línia de perfums, es va llançar a la venda en línia. Comercialitzar un perfum nou a través d’internet no semblava una bona elecció, però Marina Garcia va idear un sistema per enviar mostres als potencials clients i va demostrar que sí que era possible.
L’emprenedora va trencar motlles també en la manera de presentar els seus perfums, lluny de l’associació amb models de dones guapes i sensuals. A MAAR els protagonistes són els ingredients que composen les fragàncies. “Coneixem molt poc sobre com i amb què es fan les fragàncies, i amb MAAR volia que els ingredients fossin la veritable carta de presentació. A més, perquè és la nostra aposta com a marca. Som la primera perfumeria natural, vegana i sostenible”, explica l’emprenedora, que revela que quan va començar a desenvolupar la seva idea de convertir-se en empresària va veure que tot i que en el món de la cosmètica hi havia cada cop més marques amb productes naturals, curiosament, costava trobar-ne en el de les fragàncies.
El creixement supersònic que ha tingut entre el consumidor el producte natural ha ajudat Marina Garcia en aquesta aventura emprenedora. “A més, el 80% dels proveïdors són locals i tot el sistema d’embalatge i distribució l’hem dissenyat amb material sostenible i que genera el mínim impacte possible perquè es pot reutilitzar”, afegeix.
En a penes un any de vida, i amb una pandèmia global pel mig, han servit 5.500 comandes, a setze països diferents. “Vam començar en el mercat local, però des de l’estiu vam ampliar a altres mercats europeus”, descriu.
El mes d’octubre passat, una de les fragàncies va guanyar la categoria lyfestyle femenina dels prestigiosos Premis del Perfum 2020. Per primer cop, aquest certamen premiava una fragància vegana. Aquest guardó, els ha donat força per poder fer el salt al canal fora de línia. L’emprenedora avança que estan negociant la comercialització de les seves fragàncies en diferents cadenes de distribució abans que arribi Nadal. “Aquesta és l’època clau per a les vendes del sector de la cosmètica”, assegura Garcia.
L’any 2021 es presenta carregat de nous reptes per a l’emprenedora; d’una banda, en el primer semestre aspiren a poder llançar noves fragàncies i alhora a consolidar les vendes en botigues i cadenes de distribució.
“Voldríem tancar l’any amb una facturació de 100.000 euros, però hi ha moltes variables en joc per poder assolir aquests objectius”, conclou Marina Garcia.