Empresa obre el tràmit per demanar els ajuts de 6.000 euros per al sector de fires, revetlles i festes majors
Els sol·licitants podran fer el tràmit telemàtic fins al 30 de desembre o fins que s’exhaureixi el pressupost
El Departament d’Empresa i Coneixement obre aquest divendres a les 9.00 hores el tràmit per demanar els ajuts per al sector de fires d’atraccions, revetlles i festes majors afectat per les restriccions de la Covid. Es tracta d’una línia d’ajuts d’1,8 milions d’euros i que consistirà en un pagament únic de 6.000 per beneficiari. Les sol·licituds s’han de presentar telemàticament a través de Canal Empresa. El sector d’atraccions i serveis de restauració propis de fires i revetlles ocupa prop de 5.000 famílies i la suspensió de l’activitat des de l’inici de la pandèmia està ocasionant pèrdues molt elevades, ja que el 90% de la caixa es fa entre juny i setembre. El termini de presentació finalitzarà el 30 de desembre o quan s’exhaureixi el pressupost.
Per poder fer el tràmit, caldrà aportar fotografia de l’atracció o establiment, l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) i els certificats de muntatge i desmuntatge i rebuts justificatius d’instal·lació d’un mínim de tres fires d’atraccions des de l’1 de gener de 2019 fins a la declaració de l’estat d’alarma, el 14 de març del 2020.
S’hi podran acollir els autònoms i pimes que exerceixen la seva activitat en fires d’atraccions, revetlles i festes majors a la via pública, fora d’establiments permanents, que estiguin donats d’alta al cens de l’IAE a Catalunya i que no han pogut desenvolupar la seva activitat des de l’inici de la crisi sanitària. Els sol·licitants hauran de ser titulars d’empreses d’atraccions o de serveis de restauració vinculats a les fires.
Aquestes subvencions es poden acumular a altres subvencions o ajuts públics i/o privats, catalans, estatals o internacionals.