Empreses

Syra Coffee obre el sisè local de cafè per endur a Barcelona ciutat

Ofereix només la varietat 100% aràbiga fresca, torrada al seu obrador

Yassir Raïs, el fundador, preveu arribar enguany a la desena de locals

Des que Syra Cof­fee va obrir la seva pri­mera cafe­te­ria al barri de Gràcia de Bar­ce­lona, el 2015, el negoci no ha fet més que créixer. El desem­bre pas­sat va inau­gu­rar el seu sisè esta­bli­ment i, segons afirma el fun­da­dor i CEO de la com­pa­nyia, Yas­sir Raïs, “enguany tenim pre­vist arri­bar a la desena de locals”.

Allò que fa dife­rent aquest negoci és que només ofe­reix cafè per endur de la vari­e­tat cent per cent aràbiga, pro­ce­dent de peti­tes plan­ta­ci­ons de Kenya, Hon­du­res, Etiòpia, el Sal­va­dor, Indonèsia, Colòmbia, el Congo i Nica­ra­gua, fet que li per­met tenir una traçabi­li­tat com­pleta del pro­ducte.

“Volia que el bon cafè no fos només per a les elits. Volia demo­cra­tit­zar-lo. I el fet que sigui per endur, ens ho per­met”, explica. Raïs va néixer a Bor­deus fa 27 anys però de ben petit la seva família es va tras­lla­dar a viure a Bar­ce­lona, d’on ell només s’ha mogut per anar a estu­diar arqui­tec­tura a París. Allà va començar a dis­se­nyar el que més tard serien els espais i els mobles dels seus esta­bli­ments. “Jo mateix faig els dis­senys dels locals”, diu.

Un any després d’obrir el pri­mer esta­bli­ment, al car­rer Sira­cusa, es van tras­lla­dar a un de més gran situat al car­rer Mare de Déu dels Des­em­pa­rats, també al barri de Gràcia, on va ubi­car el tor­ra­dor, l’espai de for­mació i la seu del negoci. En aquest obra­dor es torra el cafè que arriba de les peti­tes plan­ta­ci­ons només per a les seves cafe­te­ries i com a màxim a una set­mana de ser ser­vit. “Sem­pre ofe­rim cafè fresc”, asse­nyala.

L’equip de Syra Cof­fee el for­men divuit per­so­nes, encapçalat per ell mateix i pel seu head of cof­fee, Mat­tia Conte. Els emple­ats que ate­nen els seus locals, explica, “són baris­tes, no cam­brers, i són una baula molt impor­tant de la cadena”. “A tot l’equip ens apas­si­ona el negoci i això fa que anem tots a l’una.”

Sos­te­ni­bi­li­tat.

La cura pel medi ambi­ent és un dels valors de l’empresa i el residu zero va néixer amb el pri­mer punt de venda: per cons­ci­en­ciar el con­su­mi­dor i fomen­tar la reu­ti­lit­zació, Syra Cof­fee ofe­reix el pri­mer cafè gratuït amb la com­pra d’un dels seus gots de fibra de bambú dis­po­ni­bles als seus esta­bli­ments, i un des­compte de 20 cèntims en la com­pra dels següents cafès si es reu­ti­litza el got com­prat. “Però també fem el des­compte si el cli­ent porta el seu propi got”, con­creta.

El con­fi­na­ment del març pas­sat va afec­tar nota­ble­ment les ven­des, però alhora els va deci­dir a impul­sar la venda en línia. “La pandèmia ens va fer acce­le­rar la comer­ci­a­lit­zació del nos­tre cafè a tot l’Estat a través de la xarxa. Fins lla­vors, no ho teníem com a pri­o­ri­tari”, explica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.