Política

Pyongyang refusa qualsevol diàleg amb Washington

Corea del Nord acusa Biden de fer una política hostil i adverteix els EUA d’una crisi fora de control en un futur proper

Les declaracions arriben en resposta al discurs al Congrés del president nord-americà

Corea del Nord va tallar de soca-rel ahir qual­se­vol ini­ci­a­tiva d’acos­ta­ment ini­ci­ada tímida­ment pels EUA refu­sant com­ple­ta­ment qual­se­vol diàleg amb Was­hing­ton. En un comu­ni­cat difós per l’agència nord-core­ana KCNA, Pyongyang va acu­sar el pre­si­dent nord-ame­ricà, Joe Biden, de dur a terme una “política hos­til” i va denun­ciar com “fal·laç” la diplomàcia dels Estats Units. En aquest comu­ni­cat, a més, Corea del Nord va adver­tir als EUA que afron­tarà una “crisi fora de con­trol en un futur pro­per”, mal­grat que l’admi­nis­tració nord-ame­ri­cana encara es pre­para per donar a conèixer la seva estratègia per trac­tar Pyongyang i el seu pro­grama nuclear.

Aquest comu­ni­cat és la pri­mera reacció al pri­mer dis­curs de Biden al Congrés, la set­mana pas­sada, durant el qual va afir­mar que els pro­gra­mes nucle­ars de Corea del Nord i l’Iran eren una “greu amenaça per a la segu­re­tat dels EUA i la segu­re­tat mun­dial”, i va dir que tre­ba­llarà amb els ali­ats per abor­dar aquests pro­ble­mes mit­jançant la diplomàcia i la severa dis­su­asió.

Un dels res­pon­sa­bles del Minis­teri nord-coreà d’Afers Estran­gers, Kwon Jung Gun, va asse­gu­rar que la decla­ració de Biden “reflec­teix clara­ment la seva intenció de pros­se­guir una política hos­til enfront de la República Popu­lar Democràtica de Corea (RPDC), el que fan els Estats Units des de fa més de mig segle”. Kwon va qua­li­fi­car la diplomàcia nord-ame­ri­cana de “fal·làcia des­ti­nada a enco­brir els seus actes hos­tils”, va denun­ciar que “la dis­su­asió anun­ci­ada és un mitjà de sot­me­tre a ame­na­ces nucle­ars la RPDC” i va anun­ciar noves mesu­res, tot i que no en va espe­ci­fi­car cap. La decla­ració de Kwon es podria con­si­de­rar un esforç per exer­cir pressió sobre l’admi­nis­tració nord-ame­ri­cana men­tre s’està aca­bant de con­fi­gu­rar la seva política envers el país lide­rat per Kim Jong Un.

En res­posta als comen­ta­ris del Depar­ta­ment d’Estat sobre els drets humans a Corea del Nord, Kwon va asse­gu­rar que els EUA “no tenen dret ni tan sols a dis­cu­tir sobre drets humans”. El diplomàtic nord-coreà va qua­li­fi­car de “truc polític” aquesta referència, i va cri­ti­car que “la mort de per­so­nes inno­cents a causa de la desi­gual­tat social i la dis­cri­mi­nació racial és un fet quo­tidià” als EUA, que és el país, a més, més afec­tat per la pandèmia.

Segons va infor­mar el diari nord-ame­ricà The Was­hing­ton Post, la Casa Blanca nome­narà pro­pe­ra­ment un enviat espe­cial pels drets humans a Corea del Nord. Was­hing­ton ha inten­tat esta­blir con­tac­tes diplomàtics amb Pyongyang des de mit­jans de febrer pas­sat, sense èxit. Fins i tot, a data d’avui, el govern nord-coreà no ha reco­ne­gut encara Joe Biden com a nou pre­si­dent dels Estats Units.

LA FRASE

La dissuasió anunciada és un mitjà de sotmetre a amenaces nuclears la RPDC
Kwon Jung Gun
responsable del ministeri d’Afers Estrangers de Corea del Nord

Els pamflets de la provocació

La vicedirectora del departament del Comitè Central del Partit del Treball de Corea i germana del líder nord-coreà, Kim Yo Jong, va avisar en un comunicat ahir a les autoritats de Seül de la “provocació intolerable” d’enviar i “escampar pamflets contra Corea del Nord”. La germana del líder suprem nord-coreà es referia a un enviament de fulls de mà enviats via aèria en globus inflables o mitjançant flotadors en rius de la zona desmilitaritzada que separa les dues Corees per part de desertors del nord. “Observem aquestes maniobres comeses per deixalles humanes al sud com una greu provocació contra el nostre estat i estudiarem les mesures convenients com a resposta”, va afirmar Kim. “Qualsevol que sigui la decisió que prenguem i les accions que emprenguem, la responsabilitat de les conseqüències recaurà enterament en les autoritats sud-coreanes, que es van abstenir de controlar degudament aquesta bruta escòria humana”, va dir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.