Economia

Freshly Cosmetics comença a vendre a la Xina a través de la plataforma d’Alibaba Group

Els articles s’enviaran des de Gandesa i es podran comprar al portal Tmall Global amb més de 800 milions de consumidors

Freshly Cos­me­tics comença a ven­dre a la Xina. Ho farà a través de Tmall Glo­bal, el market­place en línia trans­fron­te­rer líder a la Xina que forma part d’Ali­baba Group. És un por­tal amb més 800 mili­ons de con­su­mi­dors i milers de mar­ques de tot el món que venen a la Xina gràcies al ser­vei cross-bor­der.

La venda a la Xina suposa un des­a­fi­a­ment logístic per a la com­pa­nyia. Freshly Cos­me­tics envia els arti­cles pre­se­lec­ci­o­nats des del Cen­tre Logístic de Gan­desa fins al magat­zem de Cai­niao d’Ali­baba, a la ciu­tat xinesa de Ningbo. De Ningbo es repar­tei­xen per tot el país asiàtic.

Amb el model trans­fron­te­rer de Tmall Glo­bal no cal regis­trar els pro­duc­tes cosmètics a la Xina ni tes­te­jar-los allà. La venda es basa en les peti­ci­ons del mer­cat local.

Abans de desem­bar­car al mer­cat xinès, Freshly Cos­me­tics va fer un petit estudi de mer­cat. 26 con­su­mi­dors xine­sos, d’entre 20 i 40 anys, van pro­var 10 dels pro­duc­tes Freshly durant una set­mana. També s’ha ini­ciat una estratègia de xar­xes soci­als per situar la marca, com ha acon­se­guit a Europa.

La com­pa­nyia ha fet la pres­cripció amb per­fils a les xar­xes més impor­tants de la Xina: Little Red Book, WeC­hat, Douyin (Tik­Tok fora de la Xina) i Weibo. A més, s’ha tin­gut en compte influ­en­ci­a­dors xine­sos i inter­na­ci­o­nals molts seguits al país.

Els últims anys, al mer­cat xinès ha aug­men­tat nota­ble­ment la demanda de cosmètica natu­ral i vegana i la tendència del clean beauty cada vegada està més arre­lada al país.

El pro­jecte de llançament a la Xina el lidera Xi Cao, Inter­na­ti­o­nal Growth Mana­ger de Freshly Cos­me­tics, nas­cuda a Qiqi­haer.

Cao ha iden­ti­fi­cat diferències res­pecte del cli­ent euro­peu, sobre­tot pel tipus de pell i els efec­tes de la con­fir­mació ambi­en­tal, amb molta pol·lució que afecta nega­ti­va­ment la pell.

Cao ha apun­tat que els con­su­mi­dors estan començant a bus­car pro­duc­tes natu­rals a la Xina i tenen “més res­pon­sa­bi­li­tat social amb valors coin­ci­dei­xen més amb els de la marca”.

Com ha afe­git Ángela Lin, Head Busi­ness Deve­lop­ment de Tmall Glo­bal a Espa­nya i Por­tu­gal, als con­su­mi­dors xine­sos “els encan­ten els pro­duc­tes euro­peus, que gau­dei­xen d’una repu­tació d’alta qua­li­tat i inno­vació”.

La cosmètica és una de les cate­go­ries prin­ci­pals de la pla­ta­forma i la pandèmia ha gene­rat un repunt de la demanda de pro­duc­tes orgànics, natu­rals i res­pec­tu­o­sos amb el medi ambi­ent i els ani­mals.

Freshly Cos­me­tics, fun­dada fa cinc anys, espera tan­car l’any 2021 amb una fac­tu­ració pro­pera als 55 mili­ons d’euros i amb més d’un milió de cli­ents. L’empresa està cons­truint un gran cen­tre logístic propi al polígon La Plana de Gan­desa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.