Gran angular

Cervesers exquisits

En paral·lel a l’apro­fun­di­ment en la cul­tura de la cer­vesa a casa nos­tra, amb el flo­ri­ment de munió de cer­ve­ses arte­sa­nes i fires que en cele­bra­ven el tast, s’ha anat con­so­li­dant Bir­ra­box, un club sense vocació d’exclu­si­vi­tat que en vuit anys ha aple­gat més de 2.000 bojos per la cer­vesa, als quals ha ser­vit més de 350 referències de bode­gues i cer­ve­se­ries d’arreu del món.

No podia ser altra­ment: una pro­posta com Bir­ra­box “va néixer entre amics, al vol­tant de ger­res de cer­vesa, tot refle­xi­o­nant que es podia apro­fi­tar la idea de la subs­cripció per poder adqui­rir cer­ve­ses a les quals no és fàcil acce­dir”, com recorda un dels fun­da­dors del club, Miquel Vila. En un país de vins, on a cada can­to­nada hi ha un som­me­lier afi­ci­o­nat, volien repli­car el feno­men en la cer­vesa: “No volem fer fri­quisme, sinó una cosa tan sen­zi­lla com que el beve­dor de cer­vesa sàpiga amb pro­pi­e­tat quina cer­vesa li agrada i per què.” Els mem­bres del club volen gau­dir del moment, tas­tar ara una IPA, després una de blat, en el punt just de tebior, i dei­xar enrere els temps de beure com­pul­si­va­ment cer­vesa indus­trial, ben freda.

La caixa men­sual de sis cer­ve­ses que Bir­ra­box sub­mi­nis­tra a cada subs­crip­tor afe­geix una com­pleta fitxa de tast en què el beve­dor conei­xerà el mètode d’una IPA o d’una cer­vesa d’aba­dia, o de les més ago­sa­ra­des cer­ve­ses làmbi­ques, fuma­des o sour. “A banda de l’estil i de les fites històriques que envol­ten la cer­vesa, també ens refe­rim a la seva idi­o­sincràsia par­ti­cu­lar.” Els socis de Bir­ra­box s’han pogut ins­truir així sobre més de vui­tanta estils d’ela­bo­rar una cer­vesa. De petits pro­duc­tors locals, com la bar­ce­lo­nina Bir­ra08 o la palla­resa CTretze, a mar­ques inter­na­ci­o­nals com Brew­Dog, Rogue o Lagu­ni­tas.

El sis­tema de subs­cripció es basa en l’explo­ració perpètua: “No volíem repe­tir mai cer­ve­ses i, en tot cas, els subs­crip­tors poden fer coman­des extra a la botiga en línia.” Per ser rics en la vari­e­tat, Bir­ra­box ha anat tei­xint amb els anys una sòlida xarxa amb dis­tribuïdors de pro­ducte d’arreu que els pogues­sin sub­mi­nis­trar cer­ve­ses del lloc més insos­pi­tat: “Ara ja són els matei­xos dis­tribuïdors els que ens con­tac­ten, i així hem estat els pri­mers impor­ta­dors d’algu­nes cer­ve­ses al país.” Bir­res xine­ses, tur­ques, jamai­ca­nes, veneçola­nes, tai­lan­de­ses, etc.

El club, tot i haver-se expan­dit per tot l’Estat, té el nucli dur de socis entre Madrid i Bar­ce­lona i, com asse­gura Vila, està esde­ve­nint un focus impor­tant d’ima­gi­na­tius ela­bo­ra­dors de cer­vesa arte­sana i de con­su­mi­dors exi­gents. Bir­ra­box també aspira a obrir la porta del club a socis glo­bals. “Ens volem inter­na­ci­o­na­lit­zar perquè ens agra­da­ria donar a conèixer cer­ve­ses cata­la­nes a fora.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.