Emprenedors

Automatitzar la selecció de ‘techies’

Tres joves emprenedors creen una plataforma per trobar programadors

Els programadors són una de les professions més demandades en l’actualitat, el desencaix entre oferta i demanda fa que incorporar aquest perfil es converteixi en una autèntica odissea per a les empreses. Opground, una plataforma cega (no és pot visibilitzar quins perfils hi ha disponibles ni quines empreses busquen candidats) es va crear fa encara no un any per solucionar aquesta mancança del mercat laboral i connectar empreses amb perfils tecnològics (techies).

La firma de recent creació –a través de la intel·ligència artificial– replica a les empreses que cerquen perfils tecnològics entrevistes virtuals que van més enllà d’un simple currículum, ja que exploren altres habilitats que no són només les tècniques. D’aquesta manera, en només cinc minuts, l’empresa ja passa un primer sedàs, i els professionals s’obren a nous projectes empresarials sense haver de passar per més entrevistes. “La plataforma automatitza tota la preselecció de manera que tant perfils júniors com sèniors tenen un sistema en què són ells els que tenen el pes de la decisió i no les empreses i que, a sobre, els permet simplificar el procés de selecció un 80%”, explica Eduard Teixidó, cofundador de la companyia juntament amb Jordi Vall i Marcel Gozalbo.

El model de negoci de la plataforma està basat en el cobrament d’una quota mensual de 799 euros a les empreses que necessiten un servei recurrent o bé un pagament de 999 euros per cada contractació que es tanca.

Opground, que és un dels projectes finalistes de la jornada d’emprenedoria de la Universitat Oberta de Catalunya SpinUOC, és fruit de l’experiència viscuda pel mateix Teixidó, que uns anys enrere va experimentar les dificultats de poder engegar un projecte empresarial per la incapacitat de localitzar certs perfils professionals. Eduard Teixidó explica que mentre intentava fer realitat un projecte d’emprenedoria es va adonar que hi havia una oportunitat de negoci en el farragós procés de buscar i trobar candidats tecnològics.“Quan vam llançar el prototip de la plataforma i vam veure la bona resposta del mercat, ens vam animar a convertir la nostra idea en un projecte empresarial”, afegeix Teixidó

La posada en marxa de la companyia va coincidir amb els mesos més durs de la pandèmia, la qual cosa va endarrerir els seus plans. “Els notaris estaven saturats i demanar hora semblava impossible durant setmanes”, recorda Teixidó. Finalment, un cop superades les dificultats extres provocades per la covid-19 per gestionar els tràmits inicials, el 23 de juny del 2020 es van constituir com a empresa.

Per desenvolupar la tecnologia pròpia la firma ha rebut 75.000 euros a fons perdut a través del programa start-up capital de la Generalitat i ha aixecat una ronda finançament de 100.000 euros a través de diverses entitats privades i públiques.

Teixidó explica que tot i que van començar en el mercat espanyol, ja tenen candidats i clients de l’Amèrica Llatina i que en poc més d’un any tenen planificat arribar a més mercats. “Estem creixent per sobre de les expectatives”, diu Teixidó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.