Mascotes en xarxa
Un dels efectes col·laterals de la pandèmia va ser buscar refugi emocional en gats, gossos i tota mena de bèsties. Si, com passa a l’Estat espanyol, fins a un 42% de les llars acullen alguna mascota, és lògic que prengui forma una experiència com MoPETS, una comunitat virtual que connecta amos de mascotes, professionals i cuidadors per compartir coneixement i donar-se un cop de mà quan escaigui.
MoPETS, que va néixer a Bèlgica el 2019, ja té a l’àrea del Benelux 30.000 usuaris i ara salta, des de Barcelona, al mercat espanyol, amb el propòsit d’expandir-se aviat a França, Alemanya, Polònia, Itàlia i Israel.
Com explica Géraldine Courtois, cofundadora de MoPETS a l’Estat, aquesta xarxa social neix quan “la mascota ha adquirit ja l’estatus de veritable ésser humà, ha esdevingut un membre més de les famílies, i veiem parelles joves que en lloc de tenir un fill adopten una mascota, potser per fer un test”. I hi ha el factor mercat: “El creixement de les empreses dedicades a la cura dels animals és cada vegada més ampli, s’ha passat de les 7.767 del 2009 a les 12.518 del 2020.” A més, els propietaris de mascotes a tot l’Estat van gastar 2.300 milions d’euros en els seus animals el 2009.
En una sola plataforma, web i app, amos de mascota i professionals podran compartir informació sobre els millors serveis de veterinària o perruqueria, i consells de com tenir cura de cada raça o tipus de bestiola o tenir trobades amb altres amants dels animals. Així mateix, s’hi poden obtenir referències de les noves tendències de la vida amb mascota, com ara el canicròs i el dog-walking.
I, ara que com a efecte de la covid el nombre d’adopcions de mascotes ha crescut exponencialment, des de MoPETS es vol estimular una “adopció conscient, que no és una distracció per només un temps”. Des de MoPETS, a banda d’oferir informació sobre refugis de mascotes, es vol prevenir l’abandonament, ara que la gent podrà tornar a viatjar. La intenció de MoPETS, com explica Courtois, és “esdevenir marca de confiança, que ofereix serveis i productes com ara una assegurança, que pot ser molt important per sufragar despeses extraordinàries que pot generar el fet de tenir cura d’un animal”. MoPETS té previst aviat efectuar algunes accions a Barcelona per donar-se a conèixer, com ara ioga amb gossos, doga, i pàdel, a més de presentar al mercat una marca de cervesa per a gossos. La xarxa també forma part d’altres xarxes, com ara Instagram i Facebook, i disposa d’un canal propi a YouTube. A Bèlgica, la CEO de MoPETS, Nancy Delhalle, té un espai televisiu setmanal a la televisió pública, des d’on comenta novetats del món dels amics de quatre potes.