Infraestructures

Més de 300 organitzacions uneixen la seva veu contra l’ampliació de l’aeroport del Prat

Creuen que és una operació “especulativa” en contra de l’interès general

Més de 300 orga­nit­za­ci­ons de l’àmbit social, econòmic, veïnal, eco­lo­gista, de la page­sia i acadèmic han unit la seva veu aquest dime­cres con­tra l’ampli­ació de l’aero­port del Prat. En un acte uni­tari al Museu de Ciències Natu­rals de Bar­ce­lona, han recla­mat al govern de la Gene­ra­li­tat i als ajun­ta­ments impli­cats que s’opo­sin a qual­se­vol ampli­ació d’infra­es­truc­tu­res. Les orga­nit­za­ci­ons con­si­de­ren “injus­ti­fi­ca­ble i invi­a­ble” plan­te­jar inver­si­ons en aquest sec­tor en un con­text de crisi climàtica i social. A més, cre­uen que l’ampli­ació és una ope­ració “espe­cu­la­tiva” en con­tra de l’interès gene­ral i en favor de cons­truc­to­res, bancs i l’acci­o­na­riat d’Aena.

Les orga­nit­za­ci­ons denun­cien “opa­ci­tat” sense cap pro­jecte pre­sen­tat públi­ca­ment i “amb total absència de jus­ti­fi­cació tècnica, social, ambi­en­tal, econòmica i finan­cera”. A més, lamen­ten que la res­posta donada de part de la Gene­ra­li­tat i dels ajun­ta­ments impli­cats hagi estat plan­te­jar noves inver­si­ons per impul­sar el crei­xe­ment de l’avi­ació amb la con­nexió del Prat amb Girona i Reus a través de l’alta velo­ci­tat.

Les enti­tats recor­den que el 60% del ter­ri­tori del Delta del Llo­bre­gat ja s’ha per­dut i rei­te­ren que l’ampli­ació de l’aero­port seria “un nou atemp­tat” con­tra els seus valors natu­rals i agra­ris i el sis­tema d’aqüífers. Així mateix, denun­cien que fa més de 20 anys que s’incom­plei­xen els acords que es van rea­lit­zar amb l’ampli­ació de la T1 del Prat.

Per altra banda, asse­nya­len que ampliar les infra­es­truc­tu­res aero­portuàries també com­pro­met els objec­tius climàtics de la Gene­ra­li­tat i citen un informe recent de l’Agència de Desen­vo­lu­pa­ment Urbà, Bar­ce­lona Regi­o­nal, que estima que l’ampli­ació de l’aero­port del Prat incre­men­tarà, com a mínim, un 33% les emis­si­ons de CO2.

Per tot ple­gat, les orga­nit­za­ci­ons exi­gei­xen que les inver­si­ons es pri­o­rit­zin “en funció de l’interès gene­ral” i apos­ten pel trans­port públic quo­tidià i la inte­gració del sis­tema fer­ro­vi­ari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.