Infraestructures

Els ecologistes ja preparen una gran manifestació per al mes de setembre

Els comuns mostren recel envers l’acord entre governs

Foment i la Cambra reaccionen amb satisfacció

Janet Sanz expressa “perplexitat institucional”

“No podem con­fiar en la Unió Euro­pea, perquè pen­seu que l’antiga ampli­ació encara està en pro­ce­di­ment d’infracció. Fa entre 10 i 15 anys que estan pen­dents les com­pen­sa­ci­ons ante­ri­ors”, asse­gura la por­ta­veu de la pla­ta­forma Zero­port, Maria Gar­cia, d’Eco­lo­gis­tes en Acció, que alerta que ampliar l’aero­port vol dir ampliar un 30% les emis­si­ons con­ta­mi­nants en un moment de crisi climàtica. “Aquest pro­jecte no té cap via­bi­li­tat, és total­ment insos­te­ni­ble i no res­pon a la rea­li­tat, perquè ve una crisi de l’avi­ació que durarà molts anys. Això és un pro­jecte espe­cu­la­tiu dar­rere del qual hi ha Aena, on hi ha grans grups inver­sors inter­na­ci­o­nals que no paguen impos­tos aquí”, diu Maria Gar­cia. Aquesta acti­vista asse­gura que el delta del Llo­bre­gat és un regu­la­dor hídric de tota l’àrea metro­po­li­tana i res en com­pensa la des­trossa, i lamenta que el govern català i l’Estat no acor­din inver­si­ons per a Roda­lies o el trans­port públic. Els eco­lo­gis­tes recor­den que, en una situ­ació de crisi social i de canvi climàtic, apos­tar per ampliar l’aero­port és una irres­pon­sa­bi­li­tat que només res­pon a interes­sos pri­vats dels grans capi­tals. Els eco­lo­gis­tes anun­ci­a­ran avui una gran mani­fes­tació en con­tra d’aquest pro­jecte el 19 de setem­bre a Bar­ce­lona.

En el mateix to crític que els eco­lo­gis­tes es va pro­nun­ciar la CUP, que va qua­li­fi­car l’acord de l’ampli­ació d’“atemp­tat ecològic”. Els comuns, a través del dipu­tat David Cid, van cri­ti­car l’acord, que, segons el seu cri­teri, “no és un acord, perquè no se sap què passa amb la ter­cera pista ni amb la Ricarda”.

La valo­ració dels cupai­res i els comuns no té res a veure amb la que va fer el PSC a través de la dipu­tada Alícia Romero, que va par­lar de “magnífica notícia”, i alhora va apro­fi­tar per subrat­llar que l’acord és “fruit del diàleg”. També escom­brant cap al seu ter­reny va reac­ci­o­nar Junts per Cata­lu­nya, que a través d’una nota va atri­buir el mèrit de l’acord al vice­pre­si­dent Jordi Puig­neró, de qui van dir que havia “lide­rat” la nego­ci­ació amb l’admi­nis­tració espa­nyola.

En l’àmbit ins­ti­tu­ci­o­nal, la satis­facció també va ser plena a la patro­nal Foment, que a través del seu pre­si­dent, Josep Sánchez Lli­bre, va subrat­llar que es tracta d’una rei­vin­di­cació del con­junt de la soci­e­tat cata­lana. La Cam­bra de Comerç també va aplau­dir l’acord i va subrat­llar que es busca la mínima afec­tació per a l’estany de la Ricarda.

Molt dura va ser la reacció de la tinenta d’alcal­dia de Bar­ce­lona Janet Sanz, que va par­lar de “per­ple­xi­tat ins­ti­tu­ci­o­nal” i falta de res­pecte a la taula cata­lana que ha de deba­tre sobre el tema. Va retreure a Puig­neró haver “com­prat” la pro­posta d’Aena i va inter­pel·lar ERC perquè es mani­festi sobre l’acord.

Per la seva banda, l’alcalde del Prat de Llo­bre­gat, Lluís Mijo­ler, va acu­sar el govern de la Gene­ra­li­tat de “des­lle­ial­tat”, així com d’haver “cedit al xan­tatge”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.