Empreses

LEDS C4 reforça la presència en els mercats exteriors

La firma destaca en sistemes d’il·luminació intel·ligent

La companyia de Torà inverteix el 8% de la seva facturació en projectes d’R+D+I

LEDS C4, que es dedica a la il·lumi­nació intel·ligent, segueix reforçant la presència exte­rior amb l’adqui­sició com­pleta de la fins ara par­ti­ci­pada filial de Polònia i la com­pra de la seva dis­tribuïdora a Bèlgica, a més a més de gua­nyar en presència a Ale­ma­nya, els EUA, Colòmbia, Sud-àfrica i el Pròxim Ori­ent, espe­ci­al­ment l’Aràbia Sau­dita. Val a dir que el 80% de les ven­des de l’empresa es fan en els mer­cats exte­ri­ors.

Com diu el direc­tor gene­ral, Xavier Cor­rons, el gran salt expor­ta­dor el van fer el 2000: “Però el cert és que ja teníem un bon recor­re­gut en els mer­cats exte­ri­ors gràcies a les llu­minàries d’ala­bas­tre, un fet dife­ren­cial que ens va obrir al món.”

L’empresa de Torà, que inver­teix un 8% de la fac­tu­ració en l’R+D+I, ja fa uns quants anys que es dedica a la digi­ta­lit­zació, tant en pro­ducte com en ser­vei al cli­ent. Xavier Cor­rons explica: “Volíem que els nos­tres pro­duc­tes fos­sin alguna cosa més que llu­minàries i adop­tes­sin sen­sors per detec­tar per­so­nes o fer mapes de calor, dades que s’envien de manera remota per ser trac­ta­des.” La mei­tat de les 30.000 referències del catàleg de LEDS C4 són con­nec­ti­ves, i les dades que poden ofe­rir s’envien a una pla­ta­forma digi­tal perquè cli­ents i ins­tal·ladors puguin tenir sota con­trol els llums i fer-hi les tas­ques de man­te­ni­ment que s’escai­guin. A banda d’asso­lir nivells d’eficiència energètica de fins al 80%, el pro­jecte lumínic de LEDS C4 apro­fun­deix en el que en l’argot tècnic es coneix com a human cen­tric ligh­ting (il·lumi­nació cen­trada en l’ésser humà) i que con­sis­teix a sin­cro­nit­zar la il·lumi­nació amb els bio­rit­mes de la per­sona. Com comenta Xavier Cor­rons, “les llu­minàries con­nec­ti­ves per­me­ten ade­quar la llum arti­fi­cial a l’apor­tació de la llum natu­ral i seguir el ritme cir­ca­di­ari, adap­tant la llum al cicle biorítmic natu­ral de la per­sona per afa­vo­rir-ne el benes­tar”. Hom ha mesu­rat que la millora del benes­tar de tre­ball que implica l’ús d’il·lumi­nació intel·ligent pot supo­sar un guany en pro­duc­ti­vi­tat del 10%.

L’oferta del catàleg de LEDS C4 abasta tots els sec­tors: resi­den­cial, ofi­ci­nes, hote­ler i hos­pi­tals, entre d’altres. La pèrdua de pis­to­nada del sec­tor hote­ler a causa de la pandèmia pot ser com­pen­sat els pròxims mesos pels pro­jec­tes que sor­gei­xin en enllu­me­nat en via pública, sec­tor en què LEDS C4 és a través de la filial Caran­dini. Com diu Cor­rons, “s’obren opor­tu­ni­tats impor­tants per les inver­si­ons que hi poden fer els ajun­ta­ments per ser més efi­ci­ents, en el con­text dels fons de recons­trucció Next Gene­ra­tion”. L’empresa també dona molta importància a la capa­ci­tat logística. A vint quilòmetres de Torà, a la loca­li­tat de Fono­lle­res, dis­posa d’un magat­zem de 25.000 metres qua­drats que ha supo­sat, els dar­rers anys, una inversió de set mili­ons d’euros. La com­pa­nyia està cre­ant un sis­tema de pre­visió de demanda avançada per reduir els ter­mi­nis d’entrega, amb un pro­gra­mari que pre­veu la capa­ci­tat de pro­ducció rela­ci­o­nada amb les ven­des, a més a més de fer una pre­visió d’estoc i fabri­cació a temps. L’objec­tiu és que, a prin­cipi de l’any vinent, es pugui entre­gar en menys de cinc dies el 95% de la llista de coman­des diàries que reben. Ara, aquesta ràtio és del 90%. La com­pa­nyia segar­renca també aposta per la sos­te­ni­bi­li­tat, amb pro­jec­tes d’emba­lat­ges més sos­te­ni­bles, sense gra­pes i amb plàstic reci­clat o uni­fi­car referències en codis únics, dins una sola caixa, per reduir en 35.625 qui­los l’ús anual de cartró i plàstic.

Immens cap de possibilitats

La il·luminació intel·ligent fa de la llum artificial una eina per a tota mena d’usos. Com explica Jordi Rocasalbas, director d’innovació de la companyia, són capaços “de conèixer, per exemple, on es troben les cadires de rodes a un aeroport, certs equips a un hospital, o bé estris i eines a la indústria per millorar les operacions”. I hi afegeix: “Mitjançant mapes de calor, podem saber quin són els espais més transitats i els que menys, i prendre decisions comercials o fins i tot de seguretat.”Així mateix, poden “conèixer el comportament dels usuaris en espais tan habituals com ara els supermercats, i també interactuar-hi mitjançant la missatgeria mòbil”.

Tot centrant-se en la persona, comenta: “És clar que les llums poden activar funcions emocionals i biològiques. Per això estudiem la il·luminació circadiària, la dinàmica i també quins espectres podem crear per adaptar-nos a una aplicació determinada.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.