Infraestructures

Puigneró manté la voluntat d’ampliar l’aeroport del Prat

Assegura que estan disposats a parlar-ne quan s’obri “una finestra d’oportunitat”

Diu que és possible tenir un ‘hub’ intercontinental sostenible que respecti íntegrament la llacuna de la Ricarda

El vice­pre­si­dent i con­se­ller de Polítiques Digi­tals i Ter­ri­tori, Jordi Puig­neró, v a insis­tir ahir en la neces­si­tat de fer com­pa­ti­ble crei­xe­ment econòmic i medi ambi­ent en la seva com­pa­rei­xença en la comissió de Polítiques Digi­tals i Ter­ri­tori del Par­la­ment de Cata­lu­nya per par­lar sobre l’aero­port del Prat. Puig­neró va rei­te­rar la volun­tat de repren­dre les con­ver­ses per acon­se­guir que l’aero­port de Bar­ce­lona sigui “inter­con­ti­nen­tal, com­pe­ti­tiu i pun­tual”, i va asse­gu­rar que no ha estat el govern català el que ha tan­cat la porta a tro­bar con­sen­sos per poder tirar enda­vant la inversió de 1.700 mili­ons d’euros.

“Sos­pito que el gobi­erno no va tenir mai un interès real en l’ampli­ació de l’aero­port”, va asse­gu­rar el vice­pre­si­dent després de des­gra­nar cro­nològica­ment els esde­ve­ni­ments des de la cre­ació de la taula ins­ti­tu­ci­o­nal per abor­dar l’ampli­ació del Prat, el 14 de juny pas­sat, fins a les decla­ra­ci­ons de Pedro Sánchez després de la reunió de la taula de diàleg quan va donar per “apar­cada” la inversió a l’aero­port de Bar­ce­lona.

Puig­neró, que va rei­te­rar que par­lava en nom del govern, va sos­te­nir que havien man­tin­gut la mateixa posició des de la tro­bada de la Vall d’en Bas, el 4 de setem­bre, quan es va fer un pro­nun­ci­a­ment con­junt que es reme­tia a l’acord del 3 d’agost i que fixava que el pla direc­tor era l’espai de diàleg per tro­bar una solució tècnica a una hipotètica ampli­ació del camp de vol i blin­dava la lla­cuna de la Ricarda. “Con­ti­nuo pen­sant que aquest país no es mereix la para­lit­zació d’una ampli­ació d’una infra­es­truc­tura tan impor­tant per a l’eco­no­mia”, va asse­gu­rar. El vice­pre­si­dent va man­te­nir que l’ampli­ació és necessària perquè l’eco­no­mia s’esta recu­pe­rant i és pos­si­ble tenint en compte les línies ver­me­lles. “Aquest govern sal­varà la Ricarda, i al mateix temps no dei­xarà trin­xar l’eco­no­mia del país.”

Durant la seva inter­venció va tor­nar a recla­mar la gestió de l’aero­port. “Cata­lu­nya no pot seguir ni un minut més depe­nent en matèria d’infra­es­truc­tu­res d’un Estat que sovint governa con­tra els interes­sos de Cata­lu­nya”, va dir. En la mateixa línia es va pro­nun­ciar el dipu­tat d’ERC Eugeni Villalbí, que va retreure a Puig­neró que no es reclamés la gestió per a la Gene­ra­li­tat en la pro­posta de reso­lució que va apro­var el Par­la­ment amb els vots del PSC JxCat i Cs, que dema­nava a l’Estat que recu­peri l’acord del 2 d’agost entre els governs espa­nyol i català per ampliar l’aero­port tot garan­tint la inversió de 1.700 mili­ons per con­ver­tir el Prat en un hub inter­con­ti­nen­tal. ERC hi va votar en con­tra, i ahir l’opo­sició va mirar d’apro­fun­dir en la frac­tura entre tot dos socis de govern en la qüestió de l’aero­port.

El dipu­tat d’ERC va acu­sar Aena d’actuar “uni­la­te­ral­ment quan parla d’ampli­ació de la pista cap a l’est”, men­tre que Puig­neró va recla­mar trans­parència per conèixer les dades, ja que, segons va expli­car, “l’última infor­mació econòmica pública de l’aero­port de Bar­ce­lona data del 2014”. “No es poden pren­dre deci­si­ons amb dades en mans d’un pocs”, va retreure. El vice­pre­si­dent va expo­sar que l’objec­tiu de l’ampli­ació ha de ser gua­nyar vols inter­con­ti­nen­tals i no ampliar el nom­bre de pas­sat­gers. “L’ampli­ació no ser­veix per mas­si­fi­car l’aero­port, ni per tenir més vols low-cost; ans el con­trari, ser­veix per des­con­ges­ti­o­nar l’aero­port”, va remar­car, i va afe­gir que està dis­po­sat a seure per tor­nar a abor­dar el pro­jecte quan s’obri “una fines­tra d’opor­tu­ni­tat”, que ara com ara con­si­dera que no hi és.

LES FRASES

Continuo pensant que aquest país no es mereix la paralització d’una ampliació d’una infraestructura tan important per a l’economia
Aquest govern salvarà la Ricarda, i al mateix temps no deixarà trinxar l’economia del país
Jordi Puigneró
Vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori
Aena actua unilateralment quan parla d’ampliació de la pista cap a l’est
Eugeni Villalbí
diputat d’ERC membre de la comissió de polítiques digitals i territori


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.