Empreses

Antai VB capta 11,8 milions per crear empreses

La incubadora barcelonina es proposa crear dotze empreses tecnològiques a Europa i Amèrica Llatina durant els pròxims quatre anys

La incu­ba­dora d’empre­ses Antai Ven­ture Buil­der ha cap­tat 11,8 mili­ons d’euros per dedi­car-los a la cre­ació de dotze empre­ses tec­nològiques, a Europa i Amèrica Lla­tina durant els qua­tre anys a venir.

En aquesta ronda de finançament hi han par­ti­ci­pat diver­sos family offi­ces, a més a més de socis estratègics com ara Mutua Madrileña i Banc Saba­dell.

Com explica Miguel Vicente, cofun­da­dor d’Antai VB, “a mesura que creem més com­pa­nyies i acu­mu­lem més casos d’èxit, més gran serà la nos­tra capa­ci­tat d’atracció de talent.” Des de la seva cre­ació, Antai VB ha llançat més de 25 star­tups, valo­ra­des en 2.000 mili­ons d’euros, que han creat més de 1.500 llocs de tre­ball. El grup compta amb el suport de més de 350 inver­sors, entre els quals hi ha 150 fons de capi­tal risc de tot el món. Com diu Gerard Olivé, cofun­da­dor d’Antai VB, “sem­pre hem cre­gut que el talent és magnètic, els bons empre­ne­dors s’atra­uen entre si i alhora atra­uen els millors equips.” El grup ha posat el focus en la cre­ació d’star­tups de sec­tors com fin­tech, edtech, insur­tech, cli­ma­tech, health­tech i gran con­sum, així com market­pla­ces, SaaS i mar­ques nadi­ues digi­tals.

Antai VB acu­mula un impor­tant port­fo­lio d’empre­ses con­so­li­da­des com és ara el cas de Walla­pop, Glovo, Deli­berry, Sin­gu­lar­Co­ver, Car­novo, GoTren­dier, Elma o Nemuru. A més a més, del 2018 ençà, la firma ha creat 5 star­tups a les àrees de market­place, SAAS i mar­ques nadi­ues digi­tals, entre les quals des­ta­quen Life­cole, Valy, Conkau i Mas­co­te­ros.

Antai VB ha con­so­li­dat la seva presència a Amèrica Lla­tina amb l’ober­tura d’una ofi­cina a Mèxic per apro­fi­tar l’opor­tu­ni­tat que la Covid-19 ha ofert d’acce­le­rar la digi­ta­lit­zació de molts nego­cis. El grup ja és cone­gut a l’àrea lla­ti­no­a­me­ri­cana amb star­tups com GoTren­dier i BePretty, a més a més d’impul­sar la inter­na­ci­o­na­lit­zació en aquesta àrea geogràfica d’empre­ses espa­nyo­les com Sho­pery o Car­novo.

El mes de juny pas­sat, Antai VB va impul­sar Exten­sion Fund, un fons d’inversió ven­ture capi­tal amb una grandària de 35 mili­ons d’euros per inver­tir a l’eco­sis­tema ven­ture des de fases lla­vor fins a sèries B. També ha par­ti­ci­pat en el llançament de Media Digi­tal Ven­tu­res Social Hub, una pla­ta­forma d’inversió la fina­li­tat de la qual és posar en con­tacte gene­ra­dors de con­tin­gut i cele­bri­ties amb star­tups. Per a aquest pro­jecte pre­veu inver­tir 50 mili­ons d’euros durant els pròxims anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.