Societat

Cuixart insta les institucions a “blindar el model d’escola” en català

Òmnium demana que no es descarti la desobediència per defensar la immersió lingüística

L’entitat veu l’aval del Suprem a la sentència del TSJC que estableix un 25% de matèries en castellà com una “nova intromissió injustificable” dels tribunals i un “atac intolerable”

Òmnium Cultural ha demanat que no es descarti la desobediència per defensar la immersió lingüística. El president de l’entitat, Jordi Cuixart, ha cridat a “defensar aquest gran èxit de país” i ha demanat a les institucions que blindin el model d’escola.

L’entitat ha alertat aquest dimarts que la decisió del Tribunal Suprem (TS) espanyol de ratificar la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que obliga els centres educatius catalans a fer un 25% de les classes en castellà és una “nova intromissió injustificable” dels tribunals i un “atac intolerable” a un “model d’èxit” com és l’escola en català.

És per això que ha demanat la Conselleria d’Educació a “fer tot el possible i esgotar totes les vies” per protegir el professorat i les escoles “davant d’aquest nou atac a la llengua”, que també veu com un “insult a la pluralitat cultural i lingüística” del país.
.
En aquest sentit, Òmnium insta a “ignorar” la sentència “sempre que s’hagin esgotat tots els mecanismes”. Al mateix temps, ha demanat “valentia” a les institucions perquè facin “tot allò que sigui necessari per protegir la llengua a l’escola i el gran consens que representa”.

L’organització urgeix a “bastir i implementar” una “resposta de país, transversal i sense fissures”, liderada per Somescola, que blindi el català a les aules i el model d’escola. Unes eines que, segons Òmnium, han estat “garants de la cohesió social” les darreres dècades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.