Empreses

L’esport aficionat es veu en pantalla

SevenMila crea una empresa de continguts audiovisuals per retransmetre lligues amateurs i de base amb càmeres d’IA

Seven­Mila, artífex del fes­ti­val d’esports urbans Extreme Bar­ce­lona, ha mun­tat amb altres socis l’empresa ATM Media que explo­rarà el negoci de les retrans­missió d’esde­ve­ni­ments espor­tius no pro­fes­si­o­nals. La idea, desen­vo­lu­pada durant l’atu­rada forçada per la pandèmia, es basa en la tec­no­lo­gia de les càmeres assis­ti­des per intel·ligència arti­fi­cial (IA) que no neces­si­ten ni ope­ra­dors, ni tècnics d’il·lumi­nació, ni pro­duc­tors, fet que aba­ra­teix moltíssim la cre­ació de con­tin­gut audi­o­vi­sual i en demo­cra­titza l’ús en qual­se­vol esde­ve­ni­ment. Ini­ci­al­ment, ATM Media ha llançat la seva xarxa de pesca en el con­cor­re­gut cala­dor dels par­tits de fut­bol, bàsquet o altres esports de lli­gues ama­teurs i d’esport de base que s’orga­nit­zen al nos­tre país, però el model és apli­ca­ble a qual­se­vol altre acte cul­tu­ral o social. ATM Media ofe­reix el ser­vei de retrans­missió, però també ajuda sobre com mone­tit­zar-lo, així com l’anàlisi de les estadísti­ques del matx i dels juga­dors, una pres­tació que només estava a l’abast dels equips pro­fes­si­o­nals.

Jordi Roquer, que fins ara era el màxim exe­cu­tiu de Seven­Mila, ha assu­mit la direcció del nou pro­jecte, i Víctor Casa­no­vas, fill d’un dels dos fun­da­dors de l’empresa matriu, l’ha subs­tituït. Seven­Mila va néixer el 2014 de la fusió de la pro­mo­tora d’esde­ve­ni­ments espor­tius Seven Marke­ting on Sports & Lei­sure, cre­ada al caliu dels Jocs Olímpics de Bar­ce­lona pel cone­gut peri­o­dista Josep Maria Casa­no­vas, ara pre­si­dent no exe­cu­tiu, i Mila Events, de Jordi Roquer, espe­ci­a­lit­zada en el món del motor.

Actu­al­ment, té dues línies d’acti­vi­tat. D’una banda, la pròpia d’una agència de màrque­ting de grans mar­ques i, d’una altra, cen­trada en l’orga­nit­zació de grans esde­ve­ni­ments espor­tius pro­pis o ali­ens. En els dos casos, Seven­Mile ha posat el focus en esports no majo­ri­ta­ris, però amb gran poten­cial de crei­xe­ment. En aquest sen­tit, el 2016 van adqui­rir un equip de vide­o­jocs pro­fes­si­o­nal del qual aquest any s’han desprès: “És un món silenciós, però molt potent, en el qual vam entrar estratègica­ment per apren­dre i gua­nyar cre­di­bi­li­tat com a agència”, explica Víctor Casa­no­vas.

Amb la mateixa idea, a par­tir del 2008 va fer una aposta pels esports urbans (BMX, ska­te­bo­ar­ding, escòters, bre­aking dance, etc.) amb l’orga­nit­zació del fes­ti­val Extreme Bar­ce­lona, que s’ha con­ver­tit en una cita anual coin­ci­dint amb la Mercè, amb un pres­su­post supe­rior al milió d’euros. El mateix con­cepte s’ha repli­cat a la capi­tal espa­nyola, amb el Madrid Urban Sports, que es va cele­brar final­ment l’octu­bre pas­sat després que la pri­mera edició s’acabés fent vir­tu­al­ment el 2020. L’any vinent també es farà en alguna altra ciu­tat de l’Estat, segons con­firma Casa­no­vas.

Seven­Mila, però, té subrat­llat al calen­dari el 2013, quan es va acon­se­guir la fita d’orga­nit­zar els X Games Bar­ce­lona, que va por­tar a la ciu­tat espor­tis­tes de tot el món i es va asso­lir una assistència de més de 115.000 per­so­nes i un impacte per a la ciu­tat de 55 mili­ons d’euros.

L’estrena a Tòquio del ska­te­bo­ar­ding o l’esca­lada com a dis­ci­pli­nes olímpi­ques han con­fir­mat l’empenta dels esports urbans, en què el COI con­fia per atreure espec­ta­dors joves: “Fins als Jocs Olímpics de París del 2024 venen uns anys dolços per a la seva vali­dació i serà un dels nos­tres focus”, diu Casa­no­vas. De moment, han regis­trat la marca Urban World Series amb la idea d’orga­nit­zar pro­ves clas­si­fi­catòries arreu: “No hi ha cap cir­cuit mun­dial i és una opor­tu­ni­tat”, diu Casa­no­vas. De fet, ja s’havien tan­cat acords a la Xina i a Colòmbia que la covid ha estron­cat i que ara es volen repren­dre.

Motor i cur­ses.

Les cur­ses de cot­xes i motos són un altre pilar de l’empresa. Des del 2015, Seven­Mila és el pro­mo­tor de la prova cata­lana del cam­pi­o­nat del món de ral·licròs, que té com a esce­nari el Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. I també orga­nitza cur­ses popu­lars com ara la dels Bom­bers de Bar­ce­lona, de la qual Seven­Mila ha mun­tat les dar­re­res cinc edi­ci­ons i té la con­cessió de l’Ajun­ta­ment per a les qua­tre següents.

SEVENMILA

Facturació
2 M€
Treballadors
14
Any de fundació
2014
SevenMila és una “empresa xiclet”, com l’anomenen els seus responsables. La plantilla de catorze persones creix fins a més de cent quan s’ha d’organitzar un gran esdeveniment esportiu. La facturació creixerà enguany un 40% i el 2022, un 25%.

Més d’un any sense esdeveniments

El confinament ha estat la prova més dura de les que ha hagut de fer front SevenMila. Entre el març del 2020 i el juny del 2021 van suspendre l’activitat. Van invertir el temps a desenvolupar la idea del que anomenen hybrid marketing concept, que promou combinar el món off-line amb l’on-line. “Hem superat el virus sense haver d’acomiadar ningú, ens hem reinventat i hem fet apostes que estan donant fruits”, diu el nou director de l’empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.