Salut

L’Agència Europea de Medicaments autoritza la vacuna de Novavax

Hi ha “dades limitades” sobre l’eficàcia del vaccí contra l’òmicron, segons el regulador europeu

L’Agència Euro­pea de Medi­ca­ments (EMA, per les seves sigles en anglès) ha auto­rit­zat aquest dilluns la vacuna de Nova­vax con­tra la Covid-19 per a majors de 18 anys. En una reunió extra­or­dinària, el regu­la­dor euro­peu ha donat llum verda al vaccí esta­tu­ni­denc, de dues dosis, després de con­cloure que és “segur”, “eficaç” i “de qua­li­tat”.

“Els resul­tats dels dos prin­ci­pals assa­jos clínics diuen que és efec­tiva a l’hora de pre­ve­nir la Covid-19 en per­so­nes majors de 18 anys”, diu l’EMA, que afe­geix que encara hi ha “dades limi­ta­des” sobre si aquesta vacuna és efec­tiva con­tra la vari­ant òmicron.

Es tracta de la cin­quena vacuna con­tra la Covid-19 auto­rit­zada per l’EMA, després de les de Pfi­zer, Moderna, Astra­Ze­neca i John­son&John­son.

Després d’ava­luar els resul­tats dels estu­dis clínics de la vacuna, l’EMA apunta que és eficaç en un 90%. Les pro­ves s’han fet amb les vari­ants que cir­cu­la­ven en aquell moment, per aquest motiu hi ha “dades limi­ta­des” sobre la seva eficàcia con­tra l’òmicron.

Pel que fa als efec­tes secun­da­ris, el regu­la­dor euro­peu diu que són “lleus o mode­rats” i que mar­xen en un parell de dies després de la vacu­nació. Els més comuns, diu l’EMA, són dolor al lloc de la pun­xada, can­sa­ment, dolor mus­cu­lar, mal de cap, males­tar gene­ra­lit­zat o nàusees.

Brussel·les dona llum verda a la vacuna de Novavax després de l’aval de l’EMA

La Comissió Europea ha autoritzat aquest dilluns la vacuna contra la Covid-19 de Novavax, poques hores després que l’Agència Europea del Medicament li donés llum verda per a majors de 18 anys. “D’acord amb l’opinió positiva de l’EMA, la Comissió ha verificat tots els elements que donen suport a l’autorització comercial i consultat els estats membre abans de donar l’autorització comercial condicional”, diu l’executiu comunitari en un comunicat.

L’EMA ha autoritzat el vaccí de la companyia estatunidenca, de dues dosis, després de concloure que és “segur”, “eficaç” i “de qualitat”. Es tracta de la cinquena vacuna autoritzada a la Unió Europea.

“En un moment en què la variant òmicron s’està expandint ràpidament i en què hem d’augmentar la vacunació i l’administració de dosis de reforç, estic particularment satisfeta de l’autorització d’avui de la vacuna de Novavax”, ha dit la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen.

La presidenta de l’executiu comunitari ha confiat que aquesta autorització “encoratgi” els que encara no s’han vacunat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.