Salut

La fiscalia denuncia el centre Residencial Palau per les morts registrades durant la primera onada de la pandèmia

Unes 40 persones van perdre la vida al centre geriàtric, fet pel qual es considera que hi podria haver una mala gestió

La fis­ca­lia de Saba­dell ha pre­sen­tat una denúncia con­tra el cen­tre per a gent gran Resi­den­cial Palau de Palau-solità i Ple­ga­mans (Vallès Occi­den­tal) pel que con­si­de­ren una mala gestió durant la pri­mera onada de la pandèmia. En aquell període, entre març i abril de 2020, van per­dre-hi la vida uns 40 usu­a­ris.

Segons han asse­nya­lat fonts de la fis­ca­lia a l’ACN, la denúncia es va pre­sen­tar diven­dres al jut­jat de guàrdia de Saba­dell. Ja prèvia­ment, la mateixa fis­ca­lia va obrir una inves­ti­gació a l’abril del mateix 2020 per deter­mi­nar si les morts es van deri­var d’una mala gestió del cen­tre. Es pre­veu que en els pròxims dies es donin detalls de la denúncia, que ara està sobre la taula del jutge.

Els fami­li­ars dels resi­dents ja van asse­nya­lar que hi havia hagut pro­ble­mes de comu­ni­cació per part del cen­tre, donat que en algu­nes oca­si­ons s’havien vin­cu­lat les defun­ci­ons a cau­ses natu­rals i sense vin­cu­lar-les amb la covid. Ara, amb la denúncia de fis­ca­lia, es tras­llada per via judi­cial les sos­pi­tes que s’han fona­men­tat, segons fonts con­sul­ta­des, en la inves­ti­gació oberta ara fa prop de dos anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.