Obert el tercer carril de la C-17 a Granollers
El tram que va fins a Parets del Vallès en sentit Barcelona ha suposat una inversió de 10,5 milions d’euros
Els usuaris de la C-17 van estrenar ahir el nou tram de tercer carril entre Granollers i Parets del Vallès en sentit sud, és a dir, cap a Barcelona. Aquesta actuació, que ha tingut un cost de 10,5 milions d’euros, permet millorar la mobilitat de la ciutadania i potenciar diversos sectors d’activitat econòmica que se situen a l’entorn d’aquesta via. El secretari general del Departament de Territori, Ricard Font, que ahir va visitar l’obra amb alcaldes i alcaldesses del Vallès Oriental i membres del Departament, va destacar la importància de l’obra, que serveix, segons va explicar, per “guanyar en seguretat, reduir la congestió i contribuir a la reducció d’emissions i a la lluita contra el canvi climàtic”.
Els treballs han consistit en la construcció d’un tercer carril i la reordenació d’accessos a la calçada en sentit Barcelona, entre l’enllaç amb la C-35 i la ronda sud de Granollers, la C-352. Es tracta d’un tram de 4 quilòmetres que transcorre pels municipis de Granollers, Lliçà de Vall i Parets del Vallès. El carril addicional s’ha construït integrant com a tercer carril el ramal que s’incorpora des de la ronda sud de Granollers, fins passat l’enllaç de la C-35, on la carretera actualment ja tenia tres carrils. L’ampliació de la calçada ha comportat l’adaptació de les connexions dels ramals d’entrada i sortida dels enllaços i s’ha generat una nova sortida dels del tronc de la C-17 al quilòmetre 17 per millorar l’accessibilitat al polígon de Llevant. D’altra banda, per absorbir el trànsit que es generarà els pròxims anys a les zones industrials de Parets, s’ha remodelat l’enllaç entre la C-35 i la C-17. Font va reconèixer que el repte pendent és resoldre l’enllaç amb l’AP-7, que ara es fa amb dos carrils i pot generar congestió. En aquest sentit, va assenyalar que el Departament està “en converses intenses amb l’Estat” i va dir que aquest mateix any hi haurà un projecte compartit per desencallar aquesta actuació. La Generalitat preveu invertir-hi 6,6 milions d’euros.
LA XIFRA
Inversió de més de 60 milions d’euros
Els treballs per a la creació d’aquest tram de tercer carril s’emmarquen en el pla d’actuacions que, per valor de 60 milions d’euros, el govern està desplegant a la C-17, un important eix de comunicació entre l’àrea de Barcelona, el Vallès Oriental, Osona i el Ripollès. A hores d’ara s’està treballant en el tercer carril en sentit nord, entre Parets del Vallès i Granollers, unes obres amb un pressupost de 18 milions que finalitzaran el primer trimestre del 2023. També estan en execució les obres per instal·lar proteccions acústiques a la C-17 entre la Garriga i Tagamanent, per valor d’1,2 milions, i a la tardor començaran els treballs també d’apantallament entre Granollers i Canovelles, amb un pressupost previst d’1,8 milions. La millora de l’accés a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda, que té un cost de 2,3 milions, finalitzarà aquesta primavera. Els treballs per millorar la seguretat i l’accessibilitat en aquest àmbit finalitzaran aquesta primavera. La millora de l’accessibilitat a Mollet del Vallès i Martorelles en l’àmbit de la Vinyota ha començat recentment i té un termini d’execució d’11 mesos i una inversió d’1,9 milions. En breu s’han d’adjudicar les obres de reordenació d’accessos i del nou enllaç per millorar la connectivitat de diverses zones industrials a Granollers i Lliçà d’Amunt, i s’està redactant el projecte per construir una passarel·la per a vianants sobre la C-17 a Parets, que està previst que es liciti aquesta tardor.