Licitació del projecte de les variants de les Preses i Olot
El document haurà d’estar elaborat la primavera de l’any vinent
Haurà de preveure un carril per sentit i les modificacions acceptades en les al·legacions presentades a l’estudi informatiu
Un pas més en la controvertida i lenta tramitació de les variants de les Preses i Olot de l’eix Vic-Olot per Bracons (C-37). El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha posat a licitació la redacció del projecte constructiu d’aquest tram de 12 km que comprèn els termes de la Vall d’en Bas i Olot, entre la rotonda del polígon de la Serra i l’enllaç de l’A-26 a l’altura de la carretera de la Canya. El projecte haurà de cenyir-se als traçats als quals ja s’ha donat el vistiplau, d’un carril per sentit. El procés de licitació s’ha iniciat sense disposar encara de les declaracions d’impacte ambiental, el contingut de les quals haurà de tenir en compte qui rebi l’encàrrec de fer el projecte constructiu. El projecte haurà d’estar redactat l’abril de l’any que ve. El pressupost és de 2,6 milions d’euros.
Modificacions
Si bé el futur document es basarà en l’estudi informatiu, els redactors del projecte hauran d’incorporar, d’una banda, el fet que s’hagi decidit que la variant d’Olot sigui d’un carril per sentit (en l’estudi informatiu se’n dibuixaven dos per sentit) i, de l’altra, les al·legacions que s’han admès, i que s’especifiquen en la documentació de la licitació.
A la llista hi ha, per exemple, que l’enllaç de la variant de les Preses i la d’Olot a Codella no serà de dos nivells sinó d’un de sol, en una rotonda que caldrà dibuixar uns 100 metres més al nord (més pròxima al túnel); que la rotonda des de la qual es connectarà amb una avinguda cap a l’hospital serà més petita; el probable allargament del viaducte que creuarà la riera de Riudaura a l’altura de l’Arengada, i recórrer a carrils de trenat i no pas vials laterals en el tram que enllaça amb la carretera de la Canya.
LA DATA
Imprescindible, innecessària o quatre carrils
Arribats a aquest punt del procés, es podria dir que, definitivament, les variants tindran un carril per sentit. En general, es considera que la nova carretera és imprescindible per reduir el trànsit al centre de les Preses i d’Olot, i que una amplada d’un carril per banda és un mal menor pel que fa a impacte paisatgístic. No obstant això, un sector, vertebrat a l’entorn de Salvem les Valls, insisteix que la nova carretera no cal i que tindrà efectes negatius. En l’altre extrem, l’associació d’empresaris insisteix que és imprescindible que la variant d’Olot tingui dos carrils per sentit.