Infraestructures

Entitats veïnals argumenten el rebuig a l’ampliació de l’aeroport

L’ampli­ació amb una ter­cera pista de l’aero­port del Prat va tor­nar a ser rebut­jada ahir per les enti­tats veïnals que con­vi­uen amb la infra­es­truc­tura. En una com­pa­rei­xença en la comissió de Polítiques Digi­tals i Ter­ri­tori del Par­la­ment, els repre­sen­tants van insis­tir que es pot acon­se­guir una millora de l’aero­port “sense can­viar la con­fi­gu­ració actual de pis­tes segre­ga­des”. El por­ta­veu de l’Asso­ci­ació de Veïns de Gavà Mar, Joan Bar­berà, va defen­sar, a més, la neces­si­tat de crear una xarxa aero­portuària cata­lana per donar més pes a Girona i Reus i que aquests aero­ports no vegin més endar­re­ri­des les inver­si­ons. Bar­berà va recor­dar que es podria adop­tar el model de Lon­dres o París, amb els aero­ports con­nec­tats en tren.

Per la seva banda, des de l’enti­tat del Prat de Llo­bre­gat La Gent del Fang, es va fer una crida a tor­nar al con­sens del 1994 entre el govern espa­nyol català i els muni­ci­pis al vol­tant del delta de Llo­bre­gat per deli­mi­tar el crei­xe­ment del port i l’aero­port. “Una ampli­ació de la ter­cera pista equi­val­dria a un des­as­tre natu­ral, agrícola i patri­mo­nial sense pal·lia­tius”, va dir una de les por­ta­veus, Cate­rina Gómez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.