Empreses

JDA competirà en la consultoria en línia amb una nova marca

Avanza oferirà serveis professionals en els àmbits fiscal, laboral i comptable per captar clients joves

La firma valida el seu model de creixement a còpia d’adquirir altres empreses

La firma de ser­veis pro­fes­si­o­nals JDA llançarà, després de l’estiu, la con­sul­tora en línia Avanza Ges­to­res, amb la qual es vol acos­tar a una cli­en­tela més jove i més acos­tu­mada a con­su­mir pro­duc­tes per inter­net. La ini­ci­a­tiva arriba després d’inver­tir més d’1 milió d’euros en la trans­for­mació digi­tal de la com­pa­nyia, gràcies a la qual el cli­ent tra­di­ci­o­nal ja pot dis­po­sar de tota la seva docu­men­tació amb un clic i fer con­sul­tes a través d’una apli­cació. El següent pas natu­ral ha estat el desen­vo­lu­pa­ment d’un pro­ducte dife­ren­ciat per al cli­ent d’inter­net: “Comer­ci­al­ment serà una marca total­ment autònoma i tindrà un equip espe­ci­a­lit­zat en l’asses­so­ra­ment vir­tual”, explica Joan Díaz, soci direc­tor gene­ral de JDA.

Paral·lela­ment a l’estratègia en línia, JDA no afluixa en el seu afany de gua­nyar volum i presència física a tot l’Estat. Amb aquest objec­tiu ha inte­grat diver­ses fir­mes de ser­veis pro­fes­si­o­nals en els últims anys, i la intenció és con­ti­nuar fent-ho. A més de Gra­no­llers, on hi ha la seu cen­tral, la com­pa­nyia té ofi­ci­nes a Saba­dell (on recent­ment s’aca­ben d’inau­gu­rar unes ins­tal·laci­ons), Bar­ce­lona i Madrid. La volun­tat és entrar a València, Màlaga i en altres ciu­tats des­ta­ca­des.

Com s’ha dit, el pro­ce­di­ment habi­tual d’ater­ratge és la com­pra de fir­mes locals, que és la manera més ràpida d’acon­se­guir talent pro­fes­si­o­nal i una car­tera de cli­ents. I sovint no n’hi ha prou amb una sola adqui­sició: a Madrid, per exem­ple, de moment se n’han com­prat qua­tre, la més recent B&B Gestión. A Bar­ce­lona s’aca­ben de sumar els des­pat­xos Pla­nartús i Evial Ase­so­res. A cop de talo­nari s’acon­se­gueix la grandària i les carac­terísti­ques desit­ja­des. Joan Díaz explica que viu aquests pro­ces­sos com si fos un afi­ci­o­nat als puz­les: “Estu­dio el mer­cat i miro de tro­bar les peces que jun­tes com­ple­ten el tren­ca­clos­ques”, afirma. Les peces a les quals es refe­reix Díaz són els àmbits d’actu­ació de JDA, que engloba el fis­cal, el labo­ral, el legal, el pro­ces­sal i el de com­pli­ment, però la firma és cone­guda i sol·lici­tada, sobre­tot, per algu­nes espe­ci­a­lit­za­ci­ons dins d’aquests àmbits, com ara l’asses­so­ria en mobi­li­tat inter­na­ci­o­nal o la liti­gació, que els han obert les por­tes de grans empre­ses de l’Ibex. L’audi­to­ria va dei­xar de for­mar part dels ser­veis de la com­pa­nyia quan, per evi­tar con­flic­tes d’interes­sos amb la con­sul­to­ria, es va segre­gar i tras­pas­sar.

De cara al futur, no es des­car­ten altres mane­res de sumar peces que no siguin l’adqui­sició, com ara asso­ciar-se i com­par­tir la pro­pi­e­tat, sem­pre que hi hagi sin­to­nia amb el pos­si­ble soci.

Cul­tura.

Per agi­li­tar el procés d’inte­gració, han desen­vo­lu­pat un sis­tema de con­trol de gestió que repli­quen ràpida­ment en cada adqui­sició. “És més com­pli­cat tras­lla­dar la cul­tura de la com­pa­nyia”, reco­neix el fun­da­dor de JDA.

La firma de Gra­no­llers s’ha posi­ci­o­nat com un dels deu pri­mers des­pat­xos pro­fes­si­o­nals de Cata­lu­nya, segons alguns rànquings, però l’ambició és con­ti­nuar crei­xent sense per­dre de vista la ren­di­bi­li­tat. “El volum cada dia és més impor­tant, perquè els preus dels ser­veis cauen i els mar­ges s’apri­men”, afirma.

En aquest sen­tit, la firma acaba d’apro­var el seu pla estratègic en què es deta­llen les dues palan­ques de crei­xe­ment esmen­ta­des: l’expansió de la xarxa d’ofi­ci­nes i la irrupció en el mer­cat dels ser­veis en línia. Sobre el crei­xe­ment exte­rior, Díaz recorda que JDA s’ha vin­cu­lat a SFAI, una de les vint-i-set xar­xes inter­na­ci­o­nals de des­pat­xos pro­fes­si­o­nals que hi ha, amb què les fir­mes inde­pen­dents miren de plan­tar cara a les grans cade­nes del sec­tor, les ano­me­na­des Big Four: Deloitte, PwC, Ernst & Young i KPMG. L’acom­pa­nya­ment exte­rior dels cli­ents de JDA es fa en col·labo­ració amb des­pat­xos locals de la xarxa. En aquest sen­tit, els plans de crei­xe­ment no inclo­uen implan­ta­ci­ons a l’estran­ger, però sí cer­car alguna coo­pe­ració més estreta amb fir­mes de França i Por­tu­gal.

JDA pre­veu arri­bar enguany als 8 mili­ons d’euros de fac­tu­ració, després de tan­car el 2021 amb una xifra de ven­des pro­pera als 7 mili­ons. Aquesta evo­lució posi­tiva és, en part, deguda al crei­xe­ment orgànic i, en part, al crei­xe­ment per adqui­si­ci­ons cor­po­ra­ti­ves. La plan­ti­lla és actu­al­ment de 120 pro­fes­si­o­nals.

JDA

Facturació prevista
8 M€
Treballadors
120
Any de fundació
1982
L’espectre de la clientela de JDA va de la microempresa i el particular a la gran empresa cotitzada. Es podria dir el mateix dels sectors, des del manufacturer fins a bancs i asseguradores. “Volem ser una firma amb valor afegit i que sorprengui”, afirma.
Els orígens

Precocitat i tenacitat

Joan Díaz explica que era un jove economista acabat de llicenciar i un precoç director d’oficina bancària quan, amb 24 anys, va decidir obrir el seu despatx: “Volia ajudar les empreses en tots els àmbits possibles”, afirma. Va començar per l’àmbit fiscal perquè s’estava duent a terme una reforma d’impostos per passar del model franquista a un sistema d’avaluació de la tributació més directe. Després van seguir tots els camps d’actuació: el laboral, el legal, etc.

Fa uns quinze anys, la companyia va adquirir una certa dimensió i Díaz va optar per deixar la trinxera i assumir la gestió empresarial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.