Alchemlife Iberia lidera el salt a l’Amèrica del Sud
La filial peninsular de la farmacèutica índia Alchem Internacional ampliarà, a finals del 2022 i durant el 2023, els seus mercats d’influència
Aquest exercici el tancaran amb un increment de vendes de prop del 75%
Alchemlife Iberia, la filial de la farmacèutica multinacional Alchem International, començarà a exportar al mercat de l’Amèrica del Sud i dels països del golf Pèrsic a partir de l’últim trimestre de l’any. Així ho ha avançat Eulàlia Guinart, directora general de la filial del gegant indi dedicat al desenvolupament, producció i distribució de principis actius per a fàrmacs, cosmètica i complements alimentaris.
Fa només quatre anys que la filial opera a Catalunya, des d’on comercialitza complements alimentaris testats clínicament per a les articulacions, el fetge i el sistema immune, i un producte farmacèutic de prescripció mèdica per a la pròstata per al mercat de l’Estat espanyol i de Portugal. “Aquesta ampliació de mercats que liderarem des d’Iberia suposa una gran aposta per a la nostra filial en el global del grup”, explica Guinart.
De fet, inicialment la multinacional índia va crear només una sucursal de la filial anglesa a Barcelona, però la bona resposta del mercat va provocar que el juliol del 2019 l’empresa mare convertís Alchemlife Iberia en una societat limitada.
Al principi es dedicava a comercialitzar el producte acabat que produïen a les diferents plantes que té la multinacional repartides entre la Gran Bretanya, els EUA i l’Índia, i a principis del 2022 va fer un pas endavant i va acordar traslladar la producció per al mercat local i països tercers a una empresa especialitzada en càpsules toves. “Buscàvem un proveïdor molt específic en la fabricació d’aquest tipus de producte i el vam trobar a Múrcia, però no descartem per a més endavant, en funció de com es desenvolupi el negoci, acabar creant la nostra pròpia planta industrial”, diu Eulàlia Guinart.
La filial espera tancar l’any 2022 amb una facturació d’1,4 milions d’euros, un 75% més del volum de negoci de l’exercici anterior. “Durant la pandèmia, l’equip comercial va haver d’aturar pràcticament la seva activitat i la facturació se’n va ressentir, però un cop suprimides les limitacions de mobilitat, hem pogut recuperar la dinàmica de treball i els resultats han estat molt satisfactoris”, explica la directora general.
Ara com ara, dona feina a 28 empleats, el 57% dels quals tenen un perfil comercial i estan distribuïts per diferents territoris de l’Estat, especialment a l’arc mediterrani, Madrid i el nord peninsular. A Portugal tenen un equip de tres persones, que a més del mercat local, dedica el gruix de la seva activitat a les vendes a excolònies portugueses com Moçambic i Cap Verd. Per al proper exercici, la filial preveu ampliar la plantilla amb deu persones més per poder donar resposta a les necessitats dels mercats nous.
Alchemlife Iberia distribueix els seus complements alimentaris directament a farmàcies. Actualment, de les prop de 22.000 oficines de farmàcia que hi ha repartides per tot l’Estat espanyol, té presència en quasi el 70%.
Alchemlife ofereix onze productes de diferents categories: salut articular (mobilitat, flexibilitat i articulacions, ossos i cartílags), vies respiratòries i sistema immunitari, sistema gastrointestinal i salut prostàtica. Pel que fa al conjunt del grup, Alchem International té un model de negoci que el fa ben particular. D’una banda, és singular pel fet que assumeix internament tot el procés de producció, des del conreu de les plantes fins a la distribució, i de l’altra, perquè els productes es fabriquen en plantes certificades per l’FDA i l’OMS, i s’han desenvolupat mitjançant PhytoAdvance, una tecnologia exclusiva i pròpia de la companyia que garanteix el 100% de tot el procés d’elaboració, des de les plantacions fins al punt de venda, la qual cosa garanteix el rigor, la qualitat, les propietats i la seguretat en cadascuna de les elaboracions.