Societat

Detingut un piròman a Navès per originar cinc focs a la zona afectada pels incendis del Solsonès

L’home ha actuat de matinada i ha estat localitzat amagat en un antic barracó a prop de la carretera de Berga

Els Mos­sos d’Esqua­dra han detin­gut la mati­nada d’aquest dis­sabte un home d’uns 25 anys i veí de Navès (Sol­sonès) com a pre­sumpte autor de fins a cinc focs al vol­tant d’una car­re­tera que creua el terme muni­ci­pal. Es tracta d’una zona que està sen­si­ble­ment afec­tada pels dife­rents incen­dis que s’han decla­rat en els dar­rers dies, i que han obli­gat a des­ple­gar un ampli dis­po­si­tiu dels ser­veis d’emergències. L’alcalde de Navès, Josep Maria Casa­font, ha expli­cat a l’ACN que l’Ajun­ta­ment inter­po­sarà una denúncia con­tra l’home pels danys oca­si­o­nats i l’alarma que ha gene­rat la seva acció en un moment en què la page­sia de la zona està tre­ba­llant a mar­xes forçades per evi­tar l’avenç del foc i pro­te­gir les colli­tes.

El pri­mer incendi s’ha regis­trat pels volts de les 4.55 h, quan un veí que es des­plaçava en cotxe a Berga ha vist l’home cami­nant per la car­re­tera, molt a prop d’on s’hi havia regis­trat un incendi, i que en atu­rar-lo li ha dit que no en sabia res, del foc. En aquell moment, el con­duc­tor ha avi­sat a través d’un grup de What­sApp que com­par­tei­xen els veïns del poble sobre la situ­ació.

Poc més tard, uns bom­bers que pro­ce­dien de Car­dona han vist qui sem­blava que podia ser el mateix sos­pitós. En aquell moment diver­sos veïns, entre ells l’alcalde, ja s’havien acti­vat per apa­gar les fla­mes, i en escol­tar la des­cripció que en feien els bom­bers no han tin­gut dub­tes: “Jo mateix he sos­pi­tat”, diu el bat­lle.

A par­tir d’aquí s’ha orga­nit­zat una cerca de l’home. “Final­ment l’hem tro­bat en un des­cam­pat on fa anys hi havia hagut una zona de bar­ba­coes i que ara està fora de ser­vei, estava ama­gar din­tre d’una caseta”, explica Casa­font.

Els veïns l’han retin­gut fins que han arri­bat els Mos­sos d’Esqua­dra, que l’han detin­gut i tras­lla­dat a dependències poli­ci­als. “Hem que­dat xocats tots ple­gats, estem vivint els incen­dis i als page­sos encara els queda tot per cul­ti­var”, retreu l’alcalde.

Per aquest motiu, ha avançat a l’ACN que aquest mateix dis­sabte al mig­dia es des­plaçarà a la comis­sa­ria dels Mos­sos d’Esqua­dra per inter­po­sar una denúncia en nom del con­sis­tori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.