Política

Més adhesions per a l’obertura dels passos de Banyuls i Manrella

Junts va presentar mocions al Consell Comarcal i a l’Ajuntament que van tenir suport total

El Con­sell Comar­cal de l’Alt Empordà i l’Ajun­ta­ment de Figue­res han apro­vat aquesta set­mana moci­ons pre­sen­ta­des pels grups de Junts a les dues ins­ti­tu­ci­ons en suport de la reo­ber­tura del pas fron­te­rer de Banyuls i el del coll de Man­re­lla, tan­cats per ordre de la Pre­fec­tura dels Piri­neus Ori­en­tals l’11 de gener de l’any pas­sat.

En la moció apro­vada en els dos orga­nis­mes cons­ta­ten que el pre­fecte va jus­ti­fi­car al gener el tan­ca­ment d’aquests i altres pas­sos fron­te­rers al·legant mesu­res anti­ter­ro­ris­tes i per evi­tar la immi­gració il·legal, i en con­tra­dicció total amb les dis­po­si­ci­ons del Trac­tat de Schen­gen.

També remar­quen que actu­al­ment alguns d’aquests pas­sos ja s’han obert, com és el cas del del riu Major, al límit dels ter­mes muni­ci­pals d’Albanyà i Cos­toja, però que en el cas de l’Alt Empordà encara estan tan­cats i bar­rats els pas­sos del coll de Man­re­lla i el coll de Banyuls.

Per això, després que diver­ses asso­ci­a­ci­ons i sec­tors econòmics de Banyuls de la Marenda i els muni­ci­pis veïns del cantó de la Costa Ver­me­lla ros­se­llo­nesa, a banda de diver­sos repre­sen­tants polítics, s’hagin mobi­lit­zat en les últi­mes set­ma­nes, en les moci­ons apro­va­des es demana a la pre­fec­tura l’ober­tura imme­di­ata dels pas­sos fron­te­rers que va tan­car, i molt espe­ci­al­ment el del coll de Banyuls, per la seva trans­cendència en l’àmbit de les rela­ci­ons soci­als, econòmiques i labo­rals entre els dos ter­ri­to­ris.

Les moci­ons també expres­sen el seu suport a les admi­nis­tra­ci­ons públi­ques i orga­nit­za­ci­ons civils del cantó de la Costa Ver­me­lla que s’han mobi­lit­zat per cons­ti­tuir una asso­ci­ació que llui­tarà judi­ci­al­ment con­tra aquest tan­ca­ment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.