Societat

Es limitarà més la velocitat en tres trams de l’AP-7

Afectarà a la zona central del Vallès, entre El Papiol i Montornès; entre Calafat i l’Ampolla, i també a Girona

Les mesures acordades pel Servei Català del Trànsit i el Ministeri de Transports pretenen reduir la sinistralitat

La velocitat màxima es reduirà a 100 quilòmetres per hora en dos trams concrets de l’AP-7, a la zona central del Vallès entre El Papiol i Montornès i entre les localitats tarragonines de Calafat i l’Ampolla, mentre que s’aplicaran més mesures en altres dos punts encaminades a reduir la sinistralitat.

A més de la reducció de la velocitat a un màxim de 100 km per hora en aquests dos trams, s’habilitarà un carril “especialitzat” a Girona, el de la dreta, per facilitar l’entrada i sortida de vehicles de l’AP-7 en aquest punt, i s’instal·larà un radar de control de velocitat entre Altafulla i Constantí perquè es compleixi el límit de velocitat, que es manté ara com ara en els 120 km/h.

Aquestes són algunes de les mesures acordades entre el govern central i la Generalitat per reduir la creixent sinistralitat a l’AP-7, que han anunciat aquest dimecres en roda de premsa el secretari d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, i el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel.

Les actuacions acordades entre tots dos governs per millorar la seguretat i la funcionalitat a l’AP-7, en la que hi ha hagut un augment de la sinistralitat del 11% respecte al 2019 i que concentra aquest any el 17% del total de víctimes mortals a les carreteres catalanes amb 23 morts, afecten així a quatre grans trams de l’autopista i a un total de 83 quilòmetres.

Es tracta d’un primer acord, que pot ser revisable en les reunions bimensuals a les quals s’han compromès ambdues parts per fer un seguiment d’aquestes actuacions i, en funció de l’efectivitat de les mateixes, fer modificacions de les ja existents o consensuar noves mesures.

Inicialment, la Generalitat reclamava una disminució de la velocitat a un màxim de 100 km per hora en deu trams concrets de l’AP-7, que haguessin afectat a uns 70 quilòmetres, però finalment s’ha consensuat aquest límit per a dos punts.

Així, la velocitat màxima serà de 100 km per hora en el tronc central de l’AP-7, a la comarca del Vallès, entre Mollet, El Papiol i Montornès, tant en sentit sud com a nord, és a dir entre la bifurcació de la B-23 (El Papiol) i l’enllaç de la C-33 (Montornès), i que afectarà a uns 19 quilòmetres, punt amb un flux diari d’entre 130.000 i 140.000 vehicles.

A més, l’SCT té previst instal·lar més endavant en aquest tram els primers sistemes de velocitat variable, que fluctuaria de 100km/h cap avall.

També tindrà aquest límit de velocitat el tram de l’AP-7 al seu pas per la comarca de l’Ebre, concretament, el comprès entre Calafat i l’Ampolla, en tots dos sentits, on a més està en procés de licitació un tercer carril en aquest punt de l’autopista.

Així mateix, l’SCT manté en aquest tram el límit de velocitat de 80km/h per als vehicles pesants, que a més han de circular per la dreta, en els períodes de màxima intensitat en la mobilitat, com divendres a la tarda i els caps de setmana.

Pel que fa a les actuacions acordades en els altres dos grans trams de l’AP-7, són mesures concretes que no afecten de moment al límit de velocitat en el seu conjunt.

En la ronda de Girona, on hi ha quatre carrils, s’implementarà un sistema “especialitzat” de carrils, d’acord amb el qual es reservarà el de la dreta per facilitar l’entrada i sortida de vehicles a l’AP-7 en aquest punt, el límit del qual de velocitat serà de 80km/h i, per a això, es marcaran els tres carrils restants i s’instal·laran senyals.

La quarta de les mesures consensuades afecta al tram que va des d’Altafulla a Constantí, a Tarragona, on si bé es manté ara com ara la velocitat a 120km/h, està prevista la instal·lació d’un radar de tram.

Les mesures adoptades s’han fet a partir d’una “anàlisi fina de la sinistralitat” en aquesta autopista per poder actuar de “manera immediata”, ha esgrimit Xavier Flores.

Des de la Generalitat, el director del SCT ha defensat que després de l’alliberament dels peatges a l’AP-7 es requerien solucions “immediates” per reduir la sinistralitat i per afrontar en un altre gran problema d’aquesta via com és el de la congestió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.