Empreses

‘Millennials’ venent com l’avi

Jack Beds és una firma de matalassos creada per un jove emprenedor que ja ha obert nou botigues de barri

Ja tenim una estructura administrativa per a quinze establiments

Ale­jan­dro Arru­fat Calvo, el fun­da­dor de Jack Beds –una firma de venda de mata­las­sos i bases de llits–, té trenta-pocs anys, coneix bé les anàlisis de dades de les seves boti­gues i sap la importància que té el màrque­ting digi­tal i la venda en línia. Tan­ma­teix, per defi­nir el seu negoci s’ha basat en el model del seu avi, una xarxa de boti­gues de barri, amb venda física, pro­ducte de qua­li­tat i ser­vei de pro­xi­mi­tat. “Hem apos­tat per ser una firma com les d’abans, de les que diem «bon dia» quan lliu­rem un pro­ducte i que no ens desen­te­nem del cli­ent quan hi ha pro­ble­mes”, explica.

Jack Beds va néixer en un moment en què les boti­gues de mata­las­sos sor­tien i crei­xien com bolets, amb estratègies d’atracció de cli­ent basa­des en els super­des­comp­tes i el poc ser­vei post­venda. Ale­jan­dro Arru­fat havia estat vene­dor en una d’aques­tes grans com­pa­nyies i va iden­ti­fi­car i patir les man­can­ces que hi havia. “Un diu­menge, men­tre dinàvem a casa del padrí, em va fer veure que jo podia enge­gar una firma sense tenir una marca al dar­rere, perquè el que importa és saber ven­dre i fer-ho amb un con­cepte dife­rent al que reg­nava”, recorda Arru­fat.

Per dife­ren­ciar-se van optar no només per un model de venda de botiga de barri tra­di­ci­o­nal, sinó també per tenir el con­trol de tot el procés. Així que es va dedi­car a bus­car proveïdors de pro­xi­mi­tat i va tro­bar una fàbrica de mata­las­sos a Tar­ra­gona, diri­gida per la ter­cera gene­ració, amb una aposta per un tei­xit de qua­li­tat.

LOGÍSTICA PRÒPIA.

Ben aviat, van defi­nir un ser­vei logístic intern, amb un magat­zem propi i una plan­ti­lla de nou per­so­nes només per repar­tir. “Vam enten­dre que ofe­rir aquest ser­vei era clau per al nos­tre model. Són pro­fes­si­o­nals ben remu­ne­rats, que tenen conei­xe­ment del pro­ducte i fan el mun­tatge i el ser­vei sense cost addi­ci­o­nal per al cli­ent. És el que s’havia fet sem­pre, tot i que s’havia anat per­dent. I aquest ha estat el meu èxit”, diu Arru­fat.

Així mateix, la seva tra­jectòria pro­fes­si­o­nal com a vene­dor, el va fer enca­rar el negoci des del punt de vista de les ven­des: “Per a nosal­tres, els vene­dors són deter­mi­nants, perquè són els que man­te­nen la con­nexió amb el cli­ent i els que poden iden­ti­fi­car més les neces­si­tats del mer­cat, i per això la nos­tra estratègia gira al seu vol­tant”, afe­geix el fun­da­dor de Jack Beds.

Els números demos­tren que la seva aposta va ser encer­tada. En poc més de qua­tre anys ha obert sis boti­gues entre Bar­ce­lona, Mataró i Sant Cugat i ha tin­gut un crei­xe­ment de fac­tu­ració de dos dígits.

L’any pas­sat, Jack Beds va aug­men­tar en un 50% les ven­des, en pas­sar de l’ 1,8 mili­ons de fac­tu­ració a 2,7 mili­ons, i per a enguany les pre­vi­si­ons són arri­bar als 4 mili­ons d’euros, de nou un 50% més.

I això mal­grat que l’any 2022 va ser un exer­cici com­plex, a ja que més de l’impacte en el con­sum per la guerra d’Ucraïna, es va regis­trar una inflació històrica que ha dis­pa­rat els preus. Però Jack Beds va reac­ci­o­nar ràpida­ment i va rede­fi­nir el pla de crei­xe­ment pre­vist, optant per fer una ampli­ació de capi­tal per poder obrir tres boti­gues: una a Mataró i dues més a Bar­ce­lona: “Tenim una estruc­tura admi­nis­tra­tiva per a quinze esta­bli­ments, així que podem seguir fent ober­tu­res, ja que amb cada nova botiga el ren­di­ment és més alt”, explica Arru­fat.

Noves ober­tu­res.

La firma s’ha mar­cat la fita d’arri­bar a obrir entre quinze i vint boti­gues a Cata­lu­nya en un ter­mini de poc més de dos anys, i seguint l’estratègia d’implan­tació que han fet a Bar­ce­lona. Una estratègia que està basada en l’ober­tura de boti­gues de barri en zones de la costa cata­lana. I ja a par­tir del’any 2024, es plan­te­ja­ran si sur­ten al País Basc o a Madrid, depe­nent de com els hagi con­di­ci­o­nat el refre­da­ment de l’eco­no­mia. “Ja no ens espanta la crisi, perquè des que hem obert el 2018, cada any hi ha hagut algun con­text com­plex. Els atemp­tats a la Ram­bla, els inci­dents al car­rer pel procés, la pandèmia i després l’incre­ment de preus”, diu Arru­fat.

Ara com ara, Jack Beds té vint-i-set emple­ats, sis de les quals en l’àrea de màrque­ting. El fac­tor humà de la com­pa­nyia arriba a les trenta-cinc per­so­nes si se li sumen els col·labo­ra­dors externs.

El valor dels més propers

Alejandro Arrufat va començar Jack Beds després de capitalitzar l’atur i comptar amb una aportació de quatre amics de tan sols 500 euros. Jack Beds es va iniciar sent una botiga en línia, però no va funcionar: “No teníem prou capital per invertir en màrqueting digital”, diu Arrufat. El mateix dia que va decidir deixar al ralentí el projecte i buscar feina, un amic se li va oferir per fer ampliació de capital i obrir una botiga física. I va acceptar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.