Infraestructures

mobilitat

La velocitat es limita a 100 Km/h a l’AP7 de Martorell a Gelida

Trànsit establirà velocitat variable en el tronc central de l’autopista del Papiol a Mollet i més endavant també entre Martorell i Vilafranca i entre Mollet i Sant Celoni

En la sor­tida de cap de set­mana de les tar­des de diven­dres, els matins de dis­sabte i en la tor­nada de les tar­des de diu­menge, els vehi­cles no podran superar els 100 Km/h de velo­ci­tat de cir­cu­lació al tram de l’auto­pista AP7 entre Mar­to­rell i Gelida. Aquesta és una de les mesu­res que entrarà en vigor demà mateix en fase de pro­ves i que ha dis­se­nyat el Ser­vei Català de Trànsit (SCT) per reduir la sinis­tra­li­tat i l’impacte de les reten­ci­ons en aquesta via de gran capa­ci­tat que ha incre­men­tat molt el volum de vehi­cles des de la seva gratuïtat, un 26%.

Les mesu­res for­men part d’un pla que el SCT des­ple­garà entre el 2023 i el 2025 en una pri­mera fase i que supo­sarà una inversió de 14,3 mili­ons en ins­tal·lació de trams de velo­ci­tat vari­a­ble i nous radars així com con­trols dels punts més con­flic­tius amb drons, entre d’altres mesu­res.

Per altra banda, la velo­ci­tat vari­a­ble s’apli­carà al tronc cen­tral de l’AP7 al Vallès entre Mollet i el Papiol durant aquest pri­mer bienni 2023-2025 i en una segona fase 2025-2027 s’ampliarà als trams entre Mar­to­rell i Vila­franca del Penedès i entre Mollet del Vallès i Sant Celoni.

Ja està en lici­tació i hau­ria de començar enguany la ins­tal·lació del sis­tema de velo­ci­tat vari­a­ble també a la C-58 per tal d’inter­ve­nir en el nus entre aquesta via de comu­ni­cació de Bar­ce­lona i el Vallès i la mateixa auto­pista AP7.

Pel que fa als vehi­cles pesants, per exem­ple, hau­ran de cir­cu­lar tota la set­mana pel car­ril de la dreta al tram sud de 30 Km. entre Cala­fat i Camar­les; per la dreta entre Mar­to­rell i Gelida coin­ci­dint amb la nova limi­tació a 100 Km/h dels caps de set­mana. En els trams on diu­menge s’ins­tal·lin car­rils addi­ci­o­nals, els cami­ons hau­ran cir­cu­lar per la dreta i a 80 Km/h de velo­ci­tat màxima.

En els trams on s’ha detec­tat major sinis­tra­li­tat i major durada de les reten­ci­ons s’habi­li­ta­ran pas­sos en la mit­jana que separa les calçades de cada sen­tit per poder ins­tal·lar car­rils addi­ci­o­nals en cas d’acci­dent. Això es farà als trams Orri­ols-Caba­nes, La Roca-Hos­tal­ric, Gra­nada-Gelida, i l’Aldea-Hos­pi­ta­let de l’Infant. També s’ava­luarà la pos­si­bi­li­tat d’impe­dir incor­po­ra­ci­ons a l’AP7 des de la Roca a Lli­nars durant el retorn de cap de set­mana a l’àrea metro­po­li­tana.

A més dels drons per con­tro­lar trams con­flic­tius, enguany s’ins­tal·larà un nou sis­tema de car­ros radar en punts habi­li­tats i també un radar de tram en la zona entre la Móra (Tar­ra­gona) i Cons­tantí. Entre d’altres mesu­res que s’adop­ta­ran també es vigi­larà amb mit­jans aeris dife­rents trams de l’auto­pista on es come­ten infrac­ci­ons d’incor­po­ració així com el com­pli­ment de les limi­ta­ci­ons i res­tric­ci­ons dels vehi­cles pesants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.