Política

eleccions municipals

Rodalies entra de ple en campanya

La ministra acusa Aragonès i ERC de centrar la campanya en l’avaria a l’R2 per no parlar del “caos” en les oposicions de la Generalitat

Junts exigeix el trencament amb el govern espanyol per afegir-se a l’acord a favor del traspàs

Les incidències con­ti­nu­a­des a la xarxa cata­lana de Roda­lies han cen­trat la pre­cam­pa­nya elec­to­ral arran de l’ava­ria de l’1 de maig a Gavà que ha dei­xat la línia R2 sud amb menys oferta fer­roviària durant una set­mana com a mínim. La decisió del pre­si­dent Ara­gonès de visi­tar avui l’ava­ria de Gavà per denun­ciar la manca d’inversió històrica en Roda­lies ha pro­vo­cat la reacció de la mateixa minis­tra de Trans­ports però també el posi­ci­o­na­ment de Junts o Cata­lu­nya en Comú. La denúncia d’Ara­gonès que posar fi al dete­ri­o­ra­ment de Roda­lies no ha estat mai pri­o­ri­tat dels governs del PP i del PSOE ha fet reac­ci­o­nar la minis­tra Raquel Sánchez, que ha acu­sat al pre­si­dent català i a ERC de fer de l’ava­ria a l’R2 sud “la seva cam­pa­nya elec­to­ral” . Un afer que per­met al pre­si­dent català “no par­lar del que real­ment li cor­res­pon i no solu­ci­ona, com el caos gene­rat pel que fa a les opo­si­ci­ons”, li ha res­post la minis­tra. Sánchez ha repe­tit que Roda­lies pateix una dècada de desin­versió del PP tot adver­tint que aquest dèficit no es podrà solu­ci­o­nar “ni en qua­tre dies ni en qua­tre anys”.

Junts no ha dub­tat a acu­sar ERC de “col·labo­ra­dor neces­sari” en el “des­ga­vell” de Roda­lies per apun­ta­lar el govern de PSOE i Podem apro­vant-li els pres­su­pos­tos al Congrés. El por­ta­veu de Junts, Josep Rius, cele­bra que Ara­gonès pro­posi un “acord de país” per exi­gir el traspàs de Roda­lies però posa una con­dició per afe­gir-se: ERC ha de dei­xar de donar suport al govern espa­nyol al Congrés.

El por­ta­veu de Cata­lu­nya en Comú, Joan Mena, ha acu­sat també Ara­gonès d’uti­lit­zar Roda­lies en cam­pa­nya elec­to­ral per espol­sar-se res­pon­sa­bi­li­tats en la “crisi de país” gene­rada pels pro­ble­mes en les opo­si­ci­ons dels interins.

Per altra banda, el pre­si­dent de la patro­nal Pimec, Antoni Cañete, ha donat suport al traspàs de Roda­lies a la Gene­ra­li­tat perquè “por­tar les polítiques més a prop d’on s’exe­cu­ten, per con­cepte, les fa més efi­ca­ces i efi­ci­ents”. Cañete ha dit en una entre­vista a Radio4 i La 2 que cal solu­ci­o­nar amb inversió les ava­ries que pateix la xarxa perquè aques­tes pro­vo­quen “pèrdua de com­pe­ti­ti­vi­tat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.