Economia

Tesla negocia invertir 4.500 milions d’euros al País Valencià amb una nova fàbrica

La companyia d’Elon Musk vol produir-hi cotxes elèctrics i bateries en la que seria la seva segona gigafactoria d’Europa

Tesla pretén inver­tir 4.500 mili­ons d’euros al País Valencià per ins­tal·lar-hi una fàbrica de pro­ducció de cot­xes elèctrics, segons ha avançat el diari Levante. Així, ho està nego­ci­ant amb la Gene­ra­li­tat Valen­ci­ana, que de moment manté silenci sobre aquesta ope­ració con­creta perquè no està pas tan­cada i s’exi­geix con­fi­den­ci­a­li­tat. Però el pre­si­dent en fun­ci­ons, Ximo Puig, ha deta­llat a La Sexta que diver­ses empre­ses potents veuen el ter­ri­tori idoni per a inver­tir i hi ha “un gran interès” que podria cata­pul­tar-lo en “un nou pol euro­peu de mobi­li­tat sos­te­ni­ble”. La com­pa­nyia esta­tu­ni­denca lide­rada pel mag­nat Elon Musk pretén esta­blir a l’àrea metro­po­li­tana de València la seva segona giga­fac­to­ria a Europa per fabri­car-hi vehi­cles elèctrics. Se suma­ria a la que tenen avui dia a Berlín, on hi han inver­tit 5.000 mili­ons d’euros.

Segons con­creta Levante,el govern valencià fa mesos que nego­cia amb Tesla i la com­pa­nyia ja hau­ria com­pro­vat que els ter­renys dis­po­ni­bles s’ajus­ten a les seves neces­si­tats i han donat el vis­ti­plau ini­cial a l’ope­ració amb un acord d’inten­ci­ons sig­nat amb clàusula de con­fi­den­ci­a­li­tat inclosa. D’altra banda, fa unes set­ma­nes que Puig va avançar que man­te­nia nego­ci­a­ci­ons amb deu mul­ti­na­ci­o­nals perquè s’esta­blis­sin al ter­ri­tori, amb 24.400 mili­ons d’euros en joc i pos­si­ble cre­ació de 43.000 llocs de tre­ball.

L’impuls de Sagunt

L’anunci d’arri­bada de Volkswa­gen al País Valencià, amb la ins­tal·lació d’una fàbrica de bate­ries a Sagunt amb 3.000 mili­ons d’euros ini­ci­als d’inversió ampli­a­bles a 4.500 va ser un punt d’inflexió pel sec­tor al ter­ri­tori. Volkswa­gen ja ha començat a cons­truir la fàbrica i ope­rarà a finals de 2025, la qual cosa ha supo­sat un impuls després de l’ERO de Ford que implica mil llocs de tre­ball menys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.