Empreses

BizAway està preparada per accelerar l’expansió internacional

Estratègia. La firma digital de viatges corporatius preveu seguir amb les adquisicions i el creixement orgànic

La plataforma de la companyia optimitza la gestió i les despeses dels viatges de negoci
La ronda de més de 10 milions d’euros tancada el 2022 els dona fortalesa per al creixement

BizAway, agència de viat­ges nadiua digi­tal espe­ci­a­lit­zada en des­plaçaments cor­po­ra­tius, ha acon­se­guit superar les emergències que va pro­vo­car la pandèmia en el sec­tor i també altres situ­a­ci­ons que poste­ri­or­ment s’ha tro­bat en el camí, com la invasió d’Ucraïna per part de Rússia o una inflació des­bo­cada.

“La pandèmia va fer can­viar mol­tes coses, per exem­ple la manera de tre­ba­llar i també de viat­jar. El tre­ball híbrid ha reac­ti­vat el sec­tor, en con­tra del que es podia pen­sar”, comenta Luca Car­lucci, CEO i cofun­da­dor de BizAway, jun­ta­ment amb Fla­vio Del Bianco, CTO de la firma.

Els equips de les empre­ses com­par­tien espais físics fins a l’arri­bada de la pandèmia, que va obli­gar al con­fi­na­ment i a tre­ba­llar des de casa. Un cop tor­nats a la nor­ma­li­tat, en mol­tes empre­ses s’ha con­so­li­dat el tre­ball híbrid. “Per aquest motiu, aquests pro­fes­si­o­nals, que solen estar ubi­cats en dife­rents punts de la ciu­tat, del país o del món, neces­si­ten tro­bar-se física­ment de tant en tant, i aquí és on entrem nosal­tres”, explica Car­lucci.

Els dos socis són un exem­ple del que explica Car­lucci. Men­tre ell està ubi­cat a Bar­ce­lona des del 2010, on va arri­bar per estu­diar al IESE Busi­ness School i ja s’hi va ins­tal·lar, Del Bianco con­ti­nua vivint i tre­ba­llant a Itàlia. Els dos socis tre­ba­lla­ven a la mateixa empresa tec­nològica quan Car­lucci li va pro­po­sar la cre­ació de BizAway. “Viat­java molt i veia la quan­ti­tat desor­bi­tant de diners que paga­ven les empre­ses pels hotels, el avi­ons... Vaig pen­sar que a través de la incor­po­ració de tec­no­lo­gies, de l’auto­ma­tit­zació de pro­ces­sos, es podia ofe­rir un ser­vei més atent, ràpid i econòmic.” Aquesta era la idea, i Del Bianco es va encar­re­gar de tra­duir-la a codi informàtic. “Poste­ri­or­ment hem anat incor­po­rant les noves tec­no­lo­gies que sor­gei­xen”, afirma el CEO de BizAway.

L’empresa es va crear paral·lela­ment a Bar­ce­lona i a Spi­lim­bergo, població pròxima a Venècia, on va néixer Car­lucci. “Vam començar només nosal­tres dos; el 2020 vam pas­sar a ser 28 per­so­nes i a hores d’ara ja tenim una plan­ti­lla de més de 200 pro­fes­si­o­nals”, comenta. El nom­bre d’ofi­ci­nes també ha anat crei­xent. Van enge­gar amb dues, una a Spi­lim­bergo i una altra a Bar­ce­lona, i es van anar incor­po­rant Vigo, Milà, Shkodër (Albània) i Dubai. “Estem tre­ba­llant per obrir enguany espais físics a Bèlgica i Suïssa”, anun­cia Car­lucci.

Eina intuïtiva.

La pla­ta­forma, asse­gura, “és moderna, intuïtiva i trans­pa­rent, i opti­mitza la gestió i les des­pe­ses dels viat­ges de nego­cis”: “Les empre­ses cli­ents no neces­si­ten tenir per­so­nal només ges­ti­o­nant els des­plaçaments dels emple­ats i, a més, es tracta d’una eina que s’adap­tar a les par­ti­cu­la­ri­tats de cada cli­ent”, explica. L’empresa ha acon­se­guit ser la pri­mera i única TMC (Tra­vel Mana­ge­ment Com­pany) dedi­cada als viat­ges de negoci a obte­nir l’any pas­sat la cer­ti­fi­cació B-Corp, que s’atorga a les empre­ses sos­te­ni­bles i rege­ne­ra­ti­ves més avançades del món. “Des del 2018, quan encara no era un tema tan cone­gut com ara, ja oferíem als nos­tres cli­ents les dades sobre la con­ta­mi­nació que repre­sen­ta­ven els seus viat­ges”, asse­nyala.

Car­lucci anun­cia que enguany l’empresa farà una forta expansió inter­na­ci­o­nal. “Volem créixer molt a Europa i l’Ori­ent Mitjà, on tot just aca­bem d’obrir ofi­cina a Dubai.” També es plan­te­gen con­ti­nuar amb les adqui­si­ci­ons d’empre­ses del sec­tor, després d’haver fet aquest any una agència de viat­ges tra­di­ci­o­nal a Itàlia. “Volem seguir crei­xent i pre­ve­iem un 2023 millor que el 2022, que ja va ser espec­ta­cu­lar perquè ens vam acos­tar molt als nivells pre­pandèmia.” El múscul que va acon­se­guir amb el tan­ca­ment d’una ronda de finançament de sèrie A de més de 10 mili­ons d’euros, l’abril del 2022, després d’haver rebut 4,5 mili­ons d’euros en dues ron­des ante­ri­ors, els dona for­ta­lesa per a l’expansió plan­te­jada.

BizAway ges­ti­ona viat­ges cor­po­ra­tius tant per a grans com per a peti­tes empre­ses, “tot i que el per­fil majo­ri­tari del cli­ent és de mit­jana i gran empresa, amb nego­cis per als quals viat­jar és una neces­si­tat”, asse­gura, alhora que indica que als cli­ents millen­ni­als opten cada vegada més pel blei­sure (de la unió de les parau­les en anglès busi­ness i lei­sure, és a dir, nego­cis i oci) i també tre­ba­llen en aquesta línia, “perquè puguin gau­dir ple­na­ment del viatge”.

Car­lucci té clar el perquè de l’èxit de BizAway: “Tenim un equip molt moti­vat, acon­se­guim uns resul­tats excel·lents i con­ti­nuem sent molt ambi­ci­o­sos.”

BIZAWAY

Facturació
3,3 M€
Treballadors
220
Any de fundació
2015
BizAway té a hores d’ara més de 1.600 clients recurrents a tot el món, amb un fort creixement a Europa i l’Orient Mitjà. “Oferim un nivell d’assistència molt alt, i això ens ho reconeixen”, assegura el CEO de la firma.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.