Societat

Tallen el carrer Aragó per exigir que els cotxes hi tinguin un paper “secundari”

El col·lectiu ecologista Eixample Respira ha demanat una reforma perquè s’acabi amb la situació “crítica” d’aquesta “autopista” amb més de 60.000 vehicles diaris

El col·lec­tiu eco­lo­gista Eixam­ple Res­pira ha tallat aquest dilluns a la tarda el car­rer Aragó de Bar­ce­lona per exi­gir que els cot­xes hi tin­guin un paper “secun­dari” perquè la situ­ació és “crítica” amb més de 60.000 vehi­cles que hi cir­cu­len cada dia. Aquest grup ha dema­nat que es rever­teixi la situ­ació i s’acabi amb aquesta “auto­pista” que “frac­tura diver­sos bar­ris”, a parer seu. Algu­nes dese­nes de per­so­nes con­vo­ca­des per aquesta asso­ci­ació, han dema­nat una reforma de la via en defensa de la “salut pública”. Advo­cant per una nova avin­guda “adap­tada als nous temps i als seus rep­tes, plena de vida i acti­vi­tat, amb més verd i menys soroll”, cer­quen des­plaçar el cotxe i que el via­nant sigui el pro­ta­go­nista d’una de les artèries de cir­cu­lació més impor­tants de la capi­tal cata­lana.

En el mani­fest que han fet públic, expli­quen les difi­cul­tats del dia a dia, en què “les per­so­nes que hi viuen no poden obrir les fines­tres, i els que hi pas­sen, no poden gau­dir d’aquest espai per pas­se­jar, jugar, com­prar, tro­bar-se amb els seus veïns”, tot afe­gint que “no es tracta de que des­a­pa­re­gui, sino que cedeixi el pro­ta­go­nisme als via­nants, als mit­jans de trans­port col·lec­tius i no con­ta­mi­nants”. Per jus­ti­fi­car el seu plan­te­ja­ment de reforma del car­rer, també recor­den que l’evidència científica de l’impacte de la con­ta­mi­nació acústica i de l’aire a la salut de la població, sobre­tot a les per­so­nes més vul­ne­ra­bles com infants i gent gran.

Amb aquesta mani­fes­tació, Eixam­ple Res­pira ini­cia una cam­pa­nya per impul­sar la reforma del car­rer Aragó entre els veïns. Aquesta orga­nit­zació s’ha carac­te­rit­zat per la seva lluita perquè el cotxe perdi ter­reny i el gua­nyin els via­nants, així com la seva posició favo­ra­ble a la Zona de Bai­xes Emis­si­ons, fins i tot dema­nant més ambició en aques­tes mesu­res eco­lo­gis­tes. De fet, han plan­te­jat la neces­si­tat d’ins­tau­rar un peatge urbà i limi­tar a 30 km/h tots els car­rers de la capi­tal, entre altres mesu­res. En la mateixa pro­testa, també s’han opo­sat a què els vehi­cles ocu­pin gai­rebé el 70% de l’espai públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.