Infraestructures

La B-40 entre Terrassa i Sabadell, pendent de qüestions “jurídiques”

La consellera Ester Capella coincideix amb la ministra Raquel Sánchez que “és qüestió de dies”

Insisteix que també s’han de firmar els conveni de 900 milions compromesos de l’Estat en altres infraestructures

Amb un trimestre de retard segons l’annexe de l’acord pactat entre ERC i el PSC per l’aprovació dels pressupostos d’enguany de la Generalitat, la prolongació de la B-40 en format a Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar només està pendent d’“enllestir qüestions jurídiques” perquè “diuen que el dimoni està en els detalls”, ha comentat aquest matí a Catalunya Ràdio la nova consellera de Territori, Ester Capella. Ho ha dit després que la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, afirmés ahir en una visita institucional a l’Ajuntament de Terrassa i també a la patronal Cecot assegurés que “només falta la data per signar l’acord” i que “ens agradaria que fos abans de les eleccions i és factible”.

Capella ha posat una mica d’aigua al vi i no ha sigut tan taxativa tenint en compte el peatge que suposa per als republicans haver de donar continuïtat a una infraestructura com la B-40 o Quart Cinturó, encara que sigui en format ronda i sense que tingui alta capacitat, a la que des dels seus inicis s’hi han oposat. Ha sigut una dels pedres a la sabata del seu predecessor al càrrec, Juli Fernàndez, que quedant fora de la conselleria s’ha estalviat com a sabadellenc el mal tràngol d’haver de firmar el conveni. “És qüestió de dies” , ha incidit Capella, reiterant que està pendent “dels detalls, que és el que fa que les coses passin” i admetent que estan “a les acaballes de les negociacions, el redactat, etc...” L’aigua al vi l’ha posat d’entrada, i en això incidiran en la reunió programada el 6 de juliol entre el PSC i el govern sobre el seguiment de l’acord de pressupostos –també s’hi ha de tractar la modernització de l’aeroport, Rodalies i el Hard Rock–, posant sobre la taula, “i no condiciono res”, “un paquet” de més de 900 milions d’euros pendents de firmar-se dels compromisos que el govern espanyol va adquirir el novembre del 2022 per obtenir el suport d’ERC en la tramitació dels pressupostos generals de l’Estat.

Acords d’infraestructures pendents de conveni com ara les actuacions al Maresme derivades de la cessió de la N-II, amb una aportació plurianual de 384 milions; actuacions de millora de la connectivitat de l’AP2 i l’AP7, amb una aportació plurianual que arriba fins als 250; i l’execució de l’Eix Pirinenc amb una partida plurianual de 260. “Signem-ho si no simultàniament, primer una cosa i després l’altra” ha afirmat Capella, reiterant que “complirem amb els terminis in la paraula donada”.

Superades les discrepàncies sobre el finançament de la B-40, que la ministra va reiterar ahir a Terrassa que aniran a càrrec dels pressupostos estatals i no a compte del deute de l’addicional tercera de l’Estatut, superat també l’escull de limitar-ho a una roda urbana i no a una via d’alta capacitat com sempre han defensat els socialistes des que el projecte del 1966 preveia la unió des de Vilafranca del Penedès fins a Mataró, només queda pendent de saber-se si la firma es farà abans o després de les properes eleccions del 23 de juliol.Sánchez va especificar que fa un parell de setmanes que el Ministeri va rebre els esborranys de la Generalitat sobre el protoco

Estació a Terrassa

Segons l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, la ministra es va comprometre a a seguir endavant amb els tràmits perquè el municipi compti amb una nova estació de Rodalies, Terrassa Oest, que entri en servei els 2025 estarà en servei. Sánchez, que fa unes setmanes va dir que no sabia que encara no sabia què volia el traspàs integral de Rodalies, Encara no entenc què vol dir el traspàs integral de RodaliesEncara no entenc què vol dir el traspàs integral de Rodalies, va assegurar que és “important desfer animals mitològics sobre la falta d’inversió a Catalunya”. Va apuntar que s’estan destinant més recursos “que mai”, concretant que la meitat de l’augment del 35% esmentat ha anat a parar a Rodalies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.