Serveis

La velocitat variable a la C-58 s’implantarà el 2024

Estava previst per aquest any, però la licitació del projecte es farà en les properes setmanes, segons informa el govern

La velo­ci­tat vari­a­ble a l’auto­pista valle­sana de la C-58 en con­nexió amb Bar­ce­lona, con­cre­ta­ment des de Sant Quirze del Vallès en direcció a la capi­tal cata­lana s’apli­carà l’any que ve. tot i que estava pre­vist poder-la posar en fun­ci­o­na­ment enguany, el Ser­vei Català de Trànsit (SCT) ha aca­bar ara de redac­tar el pro­jecte d’ins­tal·lació pel tram entre els punt qui­lomètrics 13,5 i 0,0 i pre­veu que les obres d’ins­tal·lació s’exe­cu­tin al llarg del 2024, amb un pres­su­post pre­vist de 2,8 mili­ons. La lici­tació del pro­jecte es rea­lit­zarà en les pro­pe­res set­ma­nes, ha infor­mat el govern

.Aquest con­trol per­metrà a la C-58 modi­fi­car el límit de velo­ci­tat, sem­pre a la baixa res­pecte al màxim esta­blert, a través d’uns panells llu­mi­no­sos, en funció de les situ­a­ci­ons de con­gestió, de pos­si­bles incidències de segu­re­tat, de les con­di­ci­ons de con­ta­mi­nació i de les inclemències mete­o­rològiques.

Els prin­ci­pals avan­tat­ges de la velo­ci­tat vari­a­ble són, segons Trànsit, que redu­eix i mini­mitza la seve­ri­tat de les con­ges­ti­ons i millora la qua­li­tat de la cir­cu­lació, redu­eix les atu­ra­des i arren­ca­des dels vehi­cles, acon­se­guint una mobi­li­tat més homogènia i con­ti­nu­ada, i una millora de la segu­re­tat viària i reducció de la sinis­tra­li­tat, ja que en homo­geneïtzar la velo­ci­tat i la mobi­li­tat es redu­eix la pro­ba­bi­li­tat que es pro­du­ei­xin acci­dents.

La intenció és que el sis­tema millori també la cir­cu­lació en el nus amb l’AP-7 i afa­vo­rirà una mobi­li­tat més fluïda en el tram cen­tral de l’auto­pista i forma part de les mesu­res de gestió de trànsit i millora de la segu­re­tat viària anun­ci­a­des enguany en el pla d’inter­venció a les auto­pis­tes

S’ins­tal·larà una nova apli­cació informàtica de gestió de velo­ci­tat vari­a­ble al Cen­tre d’Infor­mació Viària de Cata­lu­nya (CIVI­CAT) que fun­ci­o­narà de manera paral·lela i inde­pen­dent a l’exis­tent i que actu­al­ment con­trola els dife­rents trams on ja s’ha implan­tat la gestió de velo­ci­tat vari­a­ble, com ara a la C-31, C-32, B-20, B-23/AP-7).

El Ser­vei Català de Trànsit ha encar­re­gat un estudi previ per deter­mi­nar les bases dels sis­te­mes de velo­ci­tat vari­a­ble més ade­quats per als acces­sos nord de Bar­ce­lona, entre els quals hi ha la C-58, amb l’objec­tiu d’apro­fi­tar al màxim la capa­ci­tat de la via en totes les situ­a­ci­ons viàries pos­si­bles. mit­jançant un sis­tema de simu­lació. L’estudi plan­teja un esce­nari amb limi­tació de velo­ci­tat mínima de 60 km/h, en el tram afec­tat per la ins­tal·lació de velo­ci­tat vari­a­ble, i en mos­tra els bene­fi­cis econòmics i ambi­en­tals: reducció en temps de viatge i de les partícules con­ta­mi­nants (CO2, NOx i PM), que supo­sa­rien un estalvi econòmic anual d’1,72 mili­ons d’euros.

El des­ple­ga­ment del sis­tema de velo­ci­tat vari­a­ble a la C-58 estarà dotat d’equi­pa­ment ITS com 28 senyals de mis­satge vari­a­ble i 3 pòrtics, 10 lec­tors de matrícula i 15 càmeres intel·ligents, i vuit radars de punt, entre altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.