Societat

Almenys 53 morts en l’incendi forestal de Hawaii

El president del Estats Units, Joe Biden, declara la situació de desastre a la zona.

Almenys 53 per­so­nes han mort a causa dels devas­ta­dors incen­dis fores­tals que con­ti­nuen actius i que afec­ten Hawaii, en par­ti­cu­lar el poble de Lahaina, situat a l’illa de Maui. Es tracta del “major des­as­tre natu­ral” que ha patit l’arxipèlag, segons afir­men les auto­ri­tats locals. El gover­na­dor de l’estat, Josh Green, ha asse­gu­rat que “faran falta milers de mili­ons de dòlars” per a la recons­trucció per la gra­ve­tat de l’incendi. El pre­si­dent d’Estats Units, Joe Biden, ha decla­rat, segons l’agència Efe, la situ­ació de des­as­tre a la zona i ha orde­nat l’envi­a­ment d’ajuda fede­ral per aju­dar les zones afec­ta­des per un foc que va començar el pas­sat 8 d’agost. Ja és el segon més letal de l’últim segle als EUA, només per dar­rere del gran foc que va dei­xar 85 morts a Para­dise, a Califòrnia.​El pre­si­dent també ha orde­nat a la Guàrdia Naci­o­nal dels EUA i al per­so­nal de la Ter­cera Flota a Hawaii que facin tot el pos­si­ble per aju­dar les auto­ri­tats locals.

La forta sequera que ha afec­tats les illes en els dar­rers mesos i els forts vents pro­ce­dents de l’huracà Dora s’apun­ten com les prin­ci­pals cau­ses de l’incendi i de la seva pro­pa­gació. Les auto­ri­tats han dema­nat als resi­dents i visi­tants que són a la zona que l’aban­do­nin “com més aviat millor”. Unes onze mil per­so­nes van ser eva­cu­a­des dime­cres de l’illa i s’estima que aquest dijous en sur­tin almenys 1.500.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.