Medi ambient

infraestructures

Clam del Montsià per no reviure més inundacions

Els con­se­llers d’Inte­rior i Pre­sidència, Joan Ignasi Elena i Laura Vilagrà, res­pec­ti­va­ment, es van reu­nir ahir amb els alcal­des del Montsià i dels pobles més afec­tats a les Ter­res de l’Ebre per l’última tem­pesta de la gota freda. Els bat­lles i el govern van començar a ava­luar els danys dels aiguats i a pre­veure inver­si­ons futu­res que com­por­tin “solu­ci­ons estruc­tu­rals”. Els epi­so­dis de plu­ges vio­len­tes i extre­mes, i les con­següents bar­ran­ca­des, inun­da­ci­ons i danys mate­ri­als, són ja “habi­tu­als” en aquesta regió de l’Ebre, on se n’han produït tres de molt greus en cinc anys. Vilagrà va adme­tre que cal con­ti­nuar reforçant les actu­a­ci­ons que es van posar en marxa, per part d’Acció Climàtica i l’ACA (Agència Cata­lana de l’Aigua), després de la bar­ran­cada de fa un any, i que ja va negar Alca­nar, com ha tor­nat a pas­sar el cap de set­mana. Vilagrà va com­pro­me­tre’s a apli­car “com més ràpid millor” inver­si­ons i solu­ci­ons estruc­tu­rals per miti­gar els danys per les inun­da­ci­ons i evi­tar “afec­ta­ci­ons tan greus” com les d’ahir al delta de l’Ebre, que no van ser “excep­ci­o­nals”, en trac­tar-se del ter­cer epi­sodi sem­blant en cinc anys. Per aquest motiu, els alcal­des de la comarca han dema­nat al govern cele­ri­tat en la presa de deci­si­ons per millo­rar les infra­es­truc­tu­res hidràuli­ques i de pro­tecció de les infra­es­truc­tu­res. Més i tot tenint en compte que força admi­nis­tra­ci­ons no han cobrat encara els ajuts per la rie­rada del 2021.

Al delta de l’Ebre no queia tanta aigua en un dia des de feia 23 anys. Les plu­ges van cau­sar inun­da­ci­ons a diver­ses loca­li­tats. Es van haver de res­ca­tar dotze per­so­nes. Els muni­ci­pis més afec­tats són Alca­nar i Santa Bàrbara. Segons dades pro­vi­si­o­nals de Pro­tecció Civil, els equips dels Bom­bers que estan sobre el ter­reny radi­o­gra­fi­ant la zona han tro­bat per ara dinou edi­fi­ca­ci­ons danya­des per l’aigua, tot i que sense perill de col·lapse estruc­tu­ral.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.