Economia

Pimec presenta 35 propostes als grups parlamentaris

La patronal aprofita el debat de política general per suggerir actuacions concretes davant dels “desafiaments econòmics” que afronta el país

Pimec ha pre­sen­tat trenta-cinc pro­pos­tes con­cre­tes als grups par­la­men­ta­ris cata­lans coin­ci­dint amb el debat de política gene­ral que té lloc al Par­la­ment. Davant dels “des­a­fi­a­ments econòmics i finan­cers” que afronta el país, Pimec demana mesu­res per “impul­sar el crei­xe­ment, la com­pe­ti­ti­vi­tat i la pro­duc­ti­vi­tat de les empre­ses”, segons indica en una nota.

Es tracta de pro­pos­tes con­cre­tes en deu àmbits dife­rents: moro­si­tat, fons euro­peus, model aero­por­tu­ari català, gestió de l’aigua, fis­ca­li­tat, agenda rural, indústria, tre­ball, ener­gia i com­pe­ti­ti­vi­tat empre­sa­rial.

Així, per exem­ple, Pimec des­taca la neces­si­tat d’incor­po­rar en els plec de totes les lici­ta­ci­ons públi­ques una clàusula perquè paguin direc­ta­ment als sub­con­trac­tis­tes dels con­trac­tes públics, començant pels de major import i fent-ho exten­siu a tots els con­trac­tes amb més del 30% de sub­con­trac­tació.

La patro­nal pre­si­dida per Antoni Cañete també rei­tera la importància d’ampliar el nom­bre de pro­gra­mes que s’exe­cu­ten a través de la col·labo­ració publi­co­pri­vada, amb l’objec­tiu d’acce­le­rar l’exe­cució dels fons euro­peus i de garan­tir-ne l’èxit. D’altra banda, defensa impul­sar la cons­ti­tució d’una comissió per a l’impuls aero­por­tu­ari, lide­rada per la Gene­ra­li­tat i el minis­teri com­pe­tent en matèria d’aero­ports, amb la par­ti­ci­pació dels ajun­ta­ments del Prat de Llo­bre­gat i de Bar­ce­lona i les orga­nit­za­ci­ons empre­sa­ri­als més repre­sen­ta­ti­ves de Cata­lu­nya.

Així mateix, reclama apro­var un Pacte Naci­o­nal de l’Aigua que inclo­gui una pla­ni­fi­cació i un calen­dari per a aque­lles actu­a­ci­ons i inver­si­ons a mig i llarg ter­mini que donin resiliència al sis­tema hídric català. A més, pro­posa mesu­res per avançar en la implan­tació d’un model d’apli­cació dels tri­buts basat en la coo­pe­ració entre con­tri­bu­ents i admi­nis­tració, i crear un pro­grama específic de relleu gene­ra­ci­o­nal en l’acti­vi­tat econòmica dels ter­ri­to­ris rurals. Alhora, un pla per man­te­nir la xarxa de comerços a pobles i per dina­mit­zar el comerç en les àrees des­po­bla­des en col·labo­ració amb el sec­tor turístic.

Entre altres qüesti­ons, l’orga­nit­zació de peti­tes i mit­ja­nes empre­ses demana de nou impul­sar la tra­mi­tació d’un pro­jecte de llei de polígons d’acti­vi­tat econòmica; avançar en l’esta­bli­ment pro­gres­siu d’un salari mínim de referència de Cata­lu­nya; pro­moure un Pacte Naci­o­nal per la Pro­duc­ti­vi­tat; redo­blar els esforços en el des­ple­ga­ment mas­siu de les ener­gies reno­va­bles amb mesu­res d’estímul, i crear un Por­tal de la Inno­vació amb la infor­mació i acom­pa­nya­ment perquè les empre­ses puguin acce­dir a les con­vo­catòries d’ajuts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.