Infraestructures

El TSJC condemna la Generalitat a pagar a Renfe un deute de prop de 81 milions

La consellera Ester Capella obre la porta a recórrer la sentència

“Si no compleixes amb les obligacions, la Generalitat té dret a plantar-se”, assegura

El Tri­bu­nal Supe­rior de Justícia de Cata­lu­nya (TSJC) ha con­dem­nat la Gene­ra­li­tat a pagar 80,9 mili­ons d’euros a Renfe per l’ampli­ació dels ser­veis de Roda­lies que s’han anat fent a petició del govern català en els dar­rers anys, després del traspàs del 2010. En con­cret, la com­pa­nyia recla­mava que s’assu­mei­xin els cos­tos inhe­rents al Pla d’Acció per la millora de la qua­li­tat dels ser­veis de Roda­lies en el període 2016-2019 i l’import del cànon per ús de la infra­es­truc­tura per ser l’auto­ri­tat com­pe­tent. Segons la sentència de la Sala Con­ten­ci­osa Admi­nis­tra­tiva del TSJC, reco­llida per les agències, la com­pa­nyia hau­ria recla­mat aquest import a Ter­ri­tori, però l’exe­cu­tiu català no l’hau­ria abo­nat argu­men­tant que bona part d’aquest cost cor­res­pon al cànon fer­ro­vi­ari que es paga per cir­cu­lar per la infra­es­truc­tura d’Adif, i que és com­petència del minis­teri de Trans­ports. Renfe va fer la petició a nivell polític, tècnic i, final­ment, judi­cial.

La res­posta de Ter­ri­tori no s’ha fet espe­rar. La con­se­llera Ester Cape­lla ha asse­gu­rat aquest dime­cres, en una entre­vista a la Cadena Ser, que des del seu depar­ta­ment s’ana­lit­zarà la sentència però ha obert la porta a recórrer la decisió judi­cial: “Sem­pre que podem pre­sen­tem un recurs a les sentències que no s’ajus­ten a dret”. A con­ti­nu­ació, la con­se­llera ha argu­men­tat els motius de l’impa­ga­ment deta­llant que en un moment deter­mi­nat el Govern “es planta” perquè l’Estat es fa càrrec de les ampli­a­ci­ons de ser­veis a altres indrets d’Espa­nya i, a més, en el cas de Cata­lu­nya “els ser­veis tam­poc fun­ci­o­nen”. En aquesta línia ha asse­gu­rat: “Si no com­plei­xes amb les obli­ga­ci­ons, la Gene­ra­li­tat té dret a plan­tar-se”. Cape­lla ha rei­te­rat que cal “un traspàs inte­gral” de Roda­lies i ha cri­ti­cat que el grau d’exe­cució pres­su­postària en infra­es­truc­tu­res és només del 19%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.