La publicitat aborda el mar
80 catamarans posen a disposició de les empreses veles i cascos per fer del mar un nou àmbit per a la publicitat dinàmica i sostenible
A Carlos Viñals, l’amor pel mar li ve de família. Armador, capità i fundador de Hang Loose, una empresa de lloguer de catamarans que actua de broker, amb 80 d’aquests vaixells associats operant amb altres armadors, s’ha endinsat ara en una nova aventura i ha presentat al mercat Hang Loose BrandCat, la primera agència de publicitat que porta les marques al mar.
Viñals treballava en una empresa de ciberseguretat quan va decidir fer un gir absolut a la seva vida. L’any passat s’ho va vendre tot, va fundar l’empresa i va adquirir un catamarà. “Només tinc el vaixell i la moto. Res més. Però aquest és un projecte de vida i també empresarial”, explica. Enamorat del mar, Viñals el vol gaudir i viure’n. Els vaixells de Hang Loose fan circuits de Barcelona a la Costa Brava que s’allarguen entre tres i cinc dies, i a les Balears, on ressegueixen la costa durant una setmana, però també es poden llogar per hores.
I com que els testos s’assemblen a les olles, en el cas del Carlos no podia ser diferent. El seu besavi, Antonio Marí Aguirre, va ser un dels constructors del pailebot Santa Eulàlia, un veler centenari, ambaixador del Museu Marítim de Barcelona, que es troba amarrat al Port Vell i que esdevé un autèntic protagonista cada Nadal perquè permet l’arribada dels Reis Mags d’Orient a la ciutat. “A casa sempre havíem tingut vaixell, i la relació amb el mar ha estat una constant en la meva vida”, diu Viñals.
Assegura que arribar fins on és “no ha estat fàcil” i afegeix: “El que serà el meu gran repte me’l plantejo a partir del novembre del 2025, que és quan tinc la intenció d’iniciar la volta al món, el meu gran somni.” Navegar cap al Carib, Panamà, Nova Zelanda... i explotar el catamarà de 12 metres d’eslora i una capacitat per a dotze passatgers. “Els nou primers mesos aniré acompanyat d’una de les meves filles, també apassionada del mar i del surf, com jo, i combinarem les bones onades amb treure profit del vaixell. No vinc de família benestant, i hauré d’aconseguir els recursos econòmics en cada port per poder continuar el viatge.” Calcula que estarà entre cinc i set anys navegant abans no torni a Barcelona, “tot i que si sorgeix un negoci interessant” potser no torna, afirma.
Abans de partir, però, Viñals planteja una proposta innovadora per al màrqueting. “Per primera vegada, i aprofitant que tenim la cita de la Copa Amèrica a Barcelona, les marques tenen l’oportunitat de personalitzar les veles o el casc de les embarcacions. Es tracta d’unir un suport exterior, mòbil i sostenible amb la creativitat i la tecnologia per oferir una nova experiència publicitària”, explica. Atès l’interès que ja li han mostrat alguns gegants de la publicitat, albira bon vent per al nou negoci.