Gran angular

La publicitat aborda el mar

80 catamarans posen a disposició de les empreses veles i cascos per fer del mar un nou àmbit per a la publicitat dinàmica i sostenible

A Car­los Viñals, l’amor pel mar li ve de família. Arma­dor, capità i fun­da­dor de Hang Loose, una empresa de llo­guer de cata­ma­rans que actua de broker, amb 80 d’aquests vai­xells asso­ci­ats ope­rant amb altres arma­dors, s’ha endin­sat ara en una nova aven­tura i ha pre­sen­tat al mer­cat Hang Loose Brand­Cat, la pri­mera agència de publi­ci­tat que porta les mar­ques al mar.

Viñals tre­ba­llava en una empresa de ciber­se­gu­re­tat quan va deci­dir fer un gir abso­lut a la seva vida. L’any pas­sat s’ho va ven­dre tot, va fun­dar l’empresa i va adqui­rir un cata­marà. “Només tinc el vai­xell i la moto. Res més. Però aquest és un pro­jecte de vida i també empre­sa­rial”, explica. Ena­mo­rat del mar, Viñals el vol gau­dir i viure’n. Els vai­xells de Hang Loose fan cir­cuits de Bar­ce­lona a la Costa Brava que s’allar­guen entre tres i cinc dies, i a les Bale­ars, on res­se­guei­xen la costa durant una set­mana, però també es poden llo­gar per hores.

I com que els tes­tos s’assem­blen a les olles, en el cas del Car­los no podia ser dife­rent. El seu besavi, Anto­nio Marí Aguirre, va ser un dels cons­truc­tors del pai­le­bot Santa Eulàlia, un veler cen­te­nari, ambai­xa­dor del Museu Marítim de Bar­ce­lona, que es troba amar­rat al Port Vell i que esdevé un autèntic pro­ta­go­nista cada Nadal perquè per­met l’arri­bada dels Reis Mags d’Ori­ent a la ciu­tat. “A casa sem­pre havíem tin­gut vai­xell, i la relació amb el mar ha estat una cons­tant en la meva vida”, diu Viñals.

Asse­gura que arri­bar fins on és “no ha estat fàcil” i afe­geix: “El que serà el meu gran repte me’l plan­tejo a par­tir del novem­bre del 2025, que és quan tinc la intenció d’ini­ciar la volta al món, el meu gran somni.” Nave­gar cap al Carib, Panamà, Nova Zelanda... i explo­tar el cata­marà de 12 metres d’eslora i una capa­ci­tat per a dotze pas­sat­gers. “Els nou pri­mers mesos aniré acom­pa­nyat d’una de les meves filles, també apas­si­o­nada del mar i del surf, com jo, i com­bi­na­rem les bones ona­des amb treure pro­fit del vai­xell. No vinc de família benes­tant, i hauré d’acon­se­guir els recur­sos econòmics en cada port per poder con­ti­nuar el viatge.” Cal­cula que estarà entre cinc i set anys nave­gant abans no torni a Bar­ce­lona, “tot i que si sor­geix un negoci interes­sant” pot­ser no torna, afirma.

Abans de par­tir, però, Viñals plan­teja una pro­posta inno­va­dora per al màrque­ting. “Per pri­mera vegada, i apro­fi­tant que tenim la cita de la Copa Amèrica a Bar­ce­lona, les mar­ques tenen l’opor­tu­ni­tat de per­so­na­lit­zar les veles o el casc de les embar­ca­ci­ons. Es tracta d’unir un suport exte­rior, mòbil i sos­te­ni­ble amb la cre­a­ti­vi­tat i la tec­no­lo­gia per ofe­rir una nova experiència publi­citària”, explica. Atès l’interès que ja li han mos­trat alguns gegants de la publi­ci­tat, albira bon vent per al nou negoci.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.