economia
El 59% de les petites empreses veuen incerta la campanya de Nadal
PIMEC alerta que les normes, els impostos i les taxes dificulten mantenir els negocis oberts
Consideren primordial legislar des de la perspectiva del petit comerç i de proximitat
La petita empresa catalana ha alertat que les normatives, els impostos i les taxes vigents dificulten mantenir els negocis oberts. Així ho assegura la secció de comerç de la patronal de la petita i mitjana empresa de Catalunya, Pimec Comerç, a partir d’una enquesta que ha fet als seus associats per valorar l’activitat comercial del segon semestre del 2023. El 98% dels enquestats mantenen aquesta opinió. A banda, un 92% dels consultats afirmen que els han augmentat els costos d’obrir els establiments a causa de noves normes com ara els nous tipus de permisos laborals, la normativa sobre l’ús d’envasos, la nova Llei de benestar animal o exigències en matèria de protecció de dades.
Pel que fa a les previsions de la campanya de Nadal i Reis, els comerciants la perceben amb “incertesa”. El 59% dels enquestats no poden afirmar si esperen una millor o pitjor previsió en comparació amb el 2022, mentre que el 36% manifesta que els resultats seran inferiors a la campanya anterior i el 5% que seran superiors.
Torres, en canvi, sí ha augurat “bons resultats” perquè des de principis de desembre s’ha detectat un “bon ritme de consum” que l’entitat preveu que es mantindrà fins al gener. Tot i això, el president de la sectorial ha afirmat que “és possible que el tiquet de compra sigui inferior que l’any passat a causa de la situació econòmica i social actual”.
El president de PIMEC Comerç, Antoni Torres, ha considerat “necessari” legislar “des de l’acostament, pensant en petit i coneixent l’impacte que poden tenir algunes d’aquestes mesures en el dia a dia dels establiments de proximitat”. El president de la sectorial també ha insistit que el tipus de societat actual “no és possible sense els establiments de proximitat”, als quals ha considerat element de “cohesió social”.