Política
TONI ARIMANY
CAP DE L’OPOSICIÓ A L’AJUNTAMENT DE LA VALL D’EN BAS (JUNTS)
“Les coses no s’han fet bé en la millora del carrer Ample”
“L’Ajuntament ha estat a dalt i la gent, a baix. Ha faltat diàleg, s’havia d’haver explicat millor el procés al poble”
“Sap greu, la Vall sempre hem estat el motor empresarial de la comarca i ara no ho som. Tenim sort de la pagesia”
Fer de la Vall d’en Bas un lloc on poder viure bé i aprofitar les oportunitats que ofereix un entorn privilegiat són els eixos de les polítiques de Junts, tal com remarca Toni Arimany en aquesta entrevista. El cap de l’oposició afirma que és un home de consens, per això critica durament decisions que creu lesives per als veïns, com la reforma del carrer Ample, però no té cap problema a reconèixer que allarga la mà al govern local de La Vall Plural en les que els beneficien, com la nova depuradora.
M’insisteix en el carrer Ample...
Sí, durant la campanya, ja vam defensar un carrer amb dos sentits i no un de sol com el plantejava l’equip de govern. Sempre ha estat la connexió entre la part antiga i la moderna, es va concebre com una rambla que comunicava aquestes dues zones. A més, és un carrer on es duen a terme moltes iniciatives socials. Sempre, però, havíem cregut que s’havia de reformar, perquè hi ha fibrociment i s’han de modernitzar i soterrar els serveis.
Però ara ja s’ha rectificat el projecte i serà de dos sentits.
Sí, perquè la força del poble ho va parar i felicito els veïns, perquè el que no vam poder aconseguir nosaltres amb les al·legacions ells ho han fet en una setmana.
Així, doncs?
Les coses no s’han fet bé, encara que ens diguin que sí. Ja estava licitat i quasi adjudicat amb un sol sentit i, ara que s’ha modificat, l’Ajuntament havia de completar els tràmits i explicar els terminis. Si l’obra havia de començar més tard, es podria haver accelerat d’acord amb l’adjudicatària o haver parlat amb el poble i explicar-li bé com anirà el procés. L’Ajuntament ha estat a dalt i la gent, a baix. Ha faltat diàleg.
Amb la nova depuradora, hi ha coincidències?
Hi ha una actitud més positiva. Anem tots a l’una per buscar solucions. Hi ha una mica de discòrdia, perquè el govern local vol preservar les petites depuradores de la Pinya, el Mallol, Sant Privat i Joanetes. Quant a la dels Hostalets, no té gaire sentit conservar-la, perquè hi ha les naus de la carretera que s’han de connectar a Sant Esteve. Es treballa amb l’ACA perquè les Preses bombi i perquè es faci la depuradora del polígon de la Serra.
I això quins beneficis aporta?
Amb la sequera, els aqüífers de la vall han baixat. Estaria bé poder tenir l’aigua que surt regenerada de les depuradores a la rotonda de Bracons o al camp de futbol dels Hostalets. No seria gaire complicat, perquè ja hi haurà la canalització d’aigües brutes i això facilitaria fer la impulsió de les netes. El Fluvià portaria aigua i es preservaria fauna i flora i carregaríem els aqüífers del nostre municipi i el de la Moixina d’Olot, és a dir, els de la capçalera del Fluvià.
En el seu programa, destacava que vol un poble per viure-hi. Quines són les seves propostes?
L’habitatge és una de les grans prioritats. S’ha comprat una antiga nau industrial per fer-hi habitatge, però no creiem en l’habitatge cooperatiu, pel tipus de gent que viu a la vall. Preferim habitatge per a gent jove, que es vol quedar.
Com les cases que es projecten a Sant Privat?
Sí, aquest és el perfil, tot i que no entenem on està encallat aquest projecte. Fa temps que no se’n parla, ni ens en donen cap explicació. Ja anem tard, fa vuit anys que s’hi treballa.
Cap proposta concreta?
És tan senzill com fer pisos a l’actual edifici de l’Ajuntament. Amb un màxim de 300.000 euros tindríem set o vuit pisos.
I l’Ajuntament?
Cap a can Trona, és el centre de la vall i s’optimitzarien serveis.
Durant la campanya, parlava molt del territori privilegiat que tenen.
Sí, la nostra aposta és una via blava a les parcel·làries, per diferenciar-la de les verdes i en referència a la proximitat del riu.
En què es diferencia dels carrils bici de la Parcel·lària?
Que s’hi ha fet una inversió mínima de pacificació de les carreteres, però no sabem com està el projecte. Nosaltres proposem traspassar-les a la Diputació per alliberar els diners del manteniment per a d’altres temes.
Expliqui en què consisteix aquesta via blava.
Es tracta d’unir els set pobles de la vall i fer vies segures per al benestar dels veïns i per atraure turisme. També permetria millorar i agrupar els serveis, facilita recuperar les aigües, regar camps... Es podrien finançar amb fons europeus, però no ens han escoltat.
Li he sentit dir que no es té prou cura de l’empresariat.
L’associació d’empresaris de la Vall no acaba de funcionar i hi ha una part del polígon de la Serra que s’ha d’ampliar. És a l’arribada a la comarca i ràpidament estaria ocupat. Si potenciem la creació de llocs de treballa, potenciem tenir més recursos i que la gent hi visqui bé.
Variant sí o variant no?
Variant sí, però ben feta. Hi coincidim amb l’equip de govern, però no amb el disseny final. El tram subterrani és una bestiesa. Baixa dotze metres i ho talles tot en relació a l’aqüífer i també per qüestions de manteniment.
Què proposa?
Fer-la resseguint el riu i elevada amb viaducte d’uns quatre metres. Era una fórmula amb força consens, perquè només calen expropiacions temporals i els pagesos no perden terres.
Valori els resultats electorals
No guanyar sempre és dolent. Vam créixer en vots i ells van baixar. Un sis a cinc hagués estat més millor i no ho vam aconseguir per pocs vots. Hi ha coses que no s’acaben d’entendre.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.