Política

Rússia

L’executiu espanyol afirma que no sabia que el pilot rus assassinat residia a l’Estat

“Va venir lliurement i el govern no tenia constància que aquesta persona estigués aquí”, ha declarat la ministra de Defensa, Margarita Robles

El govern espa­nyol asse­gura que no estava al cas que Màkism Kuzmínov, el pilot rus assas­si­nat a la Vila Joiosa (Marina Baixa), estava ins­tal·lat a l’Estat.

“Va venir lliu­re­ment i el govern no tenia constància que aquesta per­sona estigués aquí”, ha decla­rat aquest dijous la minis­tra espa­nyola de Defensa, Mar­ga­rita Robles.

Kuzmínov va ser tiro­te­jat per dos des­co­ne­guts el 13 de febrer a la rampa del garatge de l’edi­fici on vivia a la urba­nit­zació La Cala. La docu­men­tació de la víctima l’iden­ti­fi­cava com un ciu­tadà ucraïnès de 33 anys. Però una set­mana després les auto­ri­tats ucraïneses van con­fir­mar que el difunt era l’exmi­li­tar rus que l’agost pas­sat va fugir a Ucraïna amb l’helicòpter Mi-8 que pilo­tava a canvi de pro­tecció i suport econòmic. Des d’ales­ho­res estava en el punt de mira del Krem­lin, segons va infor­mar el pas­sat octu­bre la tele­visió russa.

El direc­tor del Ser­vei d’Intel·ligència Exte­rior (SVR) rus, Ser­guei Narixkin, va afir­mar dimarts que Kuzmínov era un “traïdor i cri­mi­nal” que s’havia con­ver­tit en “un cadàver moral en el moment que va ordir el seu brut i ter­ri­ble crim”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.