Política

Autoritat Palestina

Abbas nomena el tecnòcrata Mohammad Mustafa com a nou primer ministre palestí

L’elecció només satisfà els Estats Units

El pre­si­dent de l’Auto­ri­tat Pales­tina, Mah­mud Abbas, ha nome­nat l’eco­no­mista Moham­mad Mus­tafa nou pri­mer minis­tre, gai­rebé un mes després de la renúncia al càrrec de Moham­mad Shtayyeh, en plena ofen­siva isra­e­li­ana sobre la Franja de Gaza. El per­fil tecnòcrata del nou pri­mer minis­tre palestí, que forma part del cer­cle de con­fiança d’Abbas i va tre­ba­llar durant quinze anys en el Banc Mun­dial, només agrada els Estats Units. Per molts pales­tins, el nome­na­ment de Mus­tafa només és una sim­ple ren­tada de cara i per­pe­tua l’Auto­ri­tat Pales­tina en el poder, que fa divuit anys que no con­voca elec­ci­ons.

El seu nome­na­ment busca revi­ta­lit­zar l’Auto­ri­tat Pales­tina, davant la intenció dels Estats Units, la Unió Euro­pea i gran part de la comu­ni­tat inter­na­ci­o­nal que sigui aquesta enti­tat qui assu­meixi el con­trol civil i admi­nis­tra­tiu de la Franja de Gaza quan acabi la guerra, pos­si­bi­li­tat que Israel rebutja. Mus­tafa té l’encàrrec de for­mar un nou govern, el dinovè de l’Auto­ri­tat Pales­tina, que con­ti­nuarà sota la pre­sidència d’Abbas, de 88 anys, amb pro­ble­mes de salut, acu­sat d’auto­ri­tari i cor­rupte, i que no con­voca elec­ci­ons des de dinou anys. Segons explica a l’agència Efe l’ana­lista palestí i direc­tor del Cen­tre d’Ajuda Legal de Jeru­sa­lem, Issam Arouri, el nome­na­ment de Mus­tafa no suposa un canvi real i es pro­du­eix en exclu­siva com a res­posta a les deman­des inter­na­ci­o­nals sobre­tot dels Estats Units, de for­mar un nou govern tecnòcrata sense afi­li­ació directa amb el par­tit Fatah d’Abbas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.