Política

Guerra a Gaza

Israel reobre el pas de Kérem Shalom

El punt fronterer del sud de la Franja va ser tancat diumenge després del llançament de coets de Hamàs

Les autoritats israelianes recorden que el pas d’Erez, al nord de l’enclavament, ha continuat operant

Israel ha anun­ciat aquest dime­cres la reo­ber­tura del pas fron­te­rer de Kérem Sha­lom, al sud-est de la Franja de Gaza.

L’agència isra­e­li­ana per als ter­ri­to­ris pales­tins ocu­pats, el COGAT, ha con­fir­mat que el govern ha auto­rit­zat aquest matí l’entrada d’ajuda huma­nitària a l’encla­va­ment palestí per aquest punt fron­te­rer. L’orga­nisme ha asse­gu­rat que els cami­ons ja estan arri­bant des d’Egipte i entren a la Franja després de la ins­pecció de segu­re­tat.

El pas va ser tan­cat diu­menge després que Hamàs llancés diver­sos coets con­tra Israel.

La reo­ber­tura de Kérem Sha­lom es pro­du­eix l’endemà que l’exèrcit isra­elià s’apo­derés del pas de Rafah, també al sud de Gaza i l’únic que no passa per Israel i que con­necta direc­ta­ment amb Egipte. Les for­ces isra­e­li­a­nes van tan­car com­ple­ta­ment aquest punt fron­te­rera per a l’accés d’ajuda huma­nitària i la sor­tida de per­so­nes.

Les auto­ri­tats han subrat­llat avui que el pas d’Erez, al nord de la Franja, ha con­ti­nuat ope­rant aquests dies tal.

A punt el moll temporal

L’exèrcit nord-americà ha completat la construcció del moll artificial que permetrà descarregar l’ajuda humanitària que arribi per via marítima a la Franja de Gaza.

El Departament de Defensa dels Estats Units ha anunciat que des d’ahir ja està a punt la part sobre el mar moll de Trident, és a dir, “la calçada” per on circularan els camions que traslladaran les càrregues dels vaixells cap a terra ferma. Aquest element s’afegeix al moll flotant, al qual s’amarraran els vaixells i que també ja està preparat.

“Així que a dia d’avui, la construcció de les dues parts del Joint Logistics Over-the-Shore (JLOTS) –el moll flotant i el moll del Trident– estan acabades i a l’espera del moviment definitiu en alta mar”, ha confirmat la sotssecretària de prems a del Pentàgon, Sabrina Singh.

La portaveu ha puntualitzat que el s dos molls del sistema JLOTS encara no s’han desplegat davant la costa de Gaza per les condicions meteorològiques adverses que impedeixen el seu trasllat. Ara mateix els dos elements estan ancorats davant la costa d’Israel prop del port d’Ashdod, a uns 30 quilòmetres al nord de Gaza. “Avui encara es preveuen forts vents i onades del mar, que estan provocant condicions insegures per al moviment dels components del JLOTS”, ha apuntat Singh.

Un cop els dos molls arribin a la seva destinació, els vaixells amb ajuda humanitària al port de Xipre navegaran fins al moll flotant ancorat a diverses milles de la costa de Gaza. Allà dipositaran la càrrega en camions que seran traslladats fins al moll de Trident en vaixells de desembarcament de l’exèrcit dels EUA i en embarcacions de suport logístic.

En la primera fase circularan uns noranta camions per dia i quan l’operació arribi a la seva plena capacitat podrien fer-ho 150.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.