Societat

feminisme

400.000 dones ja s’han beneficiat dels productes menstruals gratuïts

El producte més escollit són les calces i representen el 56% de la distribució

La consellera valora el projecte com un “èxit molt destacat” amb admiradors internacionals

La cam­pa­nya ’La meva regla, les meves regles’ ha arri­bat ja a prop de 400.000 dones en els pri­mers tres mesos, segons ha anun­ciat la con­se­llera d’Igual­tat i Femi­nis­mes, Tània Verge, durant una visita a l’empresa ZD de Mataró, una de les encar­re­ga­des de la con­fecció de les cal­ces mens­tru­als. Pre­ci­sa­ment aquest és el pro­ducte que més sor­tida té entre les dones i supo­sen el 56% del total de pro­duc­tes reco­llits a les farmàcies. En segon lloc hi ha les copes mens­tru­als (32%) i les com­pre­ses de tela (12%). La pre­visió és que la xifra vagi en aug­ment, ja que fins al moment ja hi ha més de 650.000 dones que s’han des­car­re­gat el codi QR neces­sari per poder dema­nar copes, cal­ces o com­pre­ses reu­ti­lit­za­bles.

Tània Verge asse­gura que les dades reco­lli­des fins al moment demos­tren un “èxit molt des­ta­cat” de la cam­pa­nya i en fa una valo­ració glo­bal “posi­tiva”. De fet, la con­se­llera asse­gura que ja hi ha països que han mos­trat interès per poder-la repli­car. “Som el pri­mer país del món”, s’ha feli­ci­tat.

La con­se­llera diu que l’apli­cació de les noves tec­no­lo­gies –per reco­llir els pro­duc­tes cal des­car­re­gar un codi QR a través de l’apli­cació La Meva Salut– per­metrà també una segona fita, la de dis­po­sar de la “pri­mera base de dades a nivell mun­dial” sobre la “pre­ferència” dels dife­rents tipus de pro­duc­tes d’aques­tes carac­terísti­ques.

Verge n’ha par­lat durant la visita a l’empresa ZD de Mataró, una de les cinc empre­ses a qui el Govern ha enco­ma­nat la fabri­cació dels dife­rents pro­duc­tes mens­tru­als que s’estan repar­tint a través de les farmàcies. D’aquesta manera, el Govern vol posar en valor l’aposta per la pro­ducció de km 0.

A més de Mataró, també es fabri­quen cal­ces, copes i com­pre­ses a Bal­sa­reny (Bages), Sant Cugat el Vallès (Vallès Occi­den­tal) i Bar­ce­lona. El con­se­ller d’Empresa i Tre­ball, Roger Tor­rent, diu que es tracta d’empre­ses “arre­la­des al ter­ri­tori” i que “gene­ren opor­tu­ni­tats en el seu entorn”.

En aquest sen­tit, Tor­rent asse­gura que el fet de par­ti­ci­par de la cam­pa­nya sobre la mens­tru­ació per­met a les empre­ses donar a conèixer el seu pro­ducte a noves usuàries i que es generi així “recurrència” en el con­sum: “Tan­quem el cer­cle con­nec­tant una política de base femi­nista amb la rein­dus­tri­a­lit­zació de Cata­lu­nya”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.