Política

àfrica

Històric acord per a un govern d’unitat nacional a Sud-àfrica

El Congrés Nacional Africà tanca un pacte amb l’oposició després de la patacada en les eleccions del mes passat, en les quals va perdre la majoria parlamentària

El Congrés Naci­o­nal Africà, l’històric par­tit de Nel­son Man­dela, ha arri­bat a un acord amb el prin­ci­pal par­tit opo­si­tor, l’Aliança Democràtica (AD, libe­ral) i el con­ser­va­dor Par­tit de la Lli­ber­tat Inkatha, per for­mar un govern d’uni­tat naci­o­nal sense pre­ce­dents des de la seva arri­bada al poder amb la cele­bració el 1994 de les pri­me­res elec­ci­ons lliu­res i democràtiques al país, que van mar­car la fi del règim segre­ga­ci­o­nista de l’apart­heid.

El pacte ha estat anun­ciat pel líder d’Aliança Democràtica i un dels grans ven­ce­dors de les elec­ci­ons gene­rals cele­bra­des el 29 de maig pas­sat, John Ste­en­hui­sen, en una com­pa­rei­xença davant els mit­jans, en la qual ha con­fir­mat, tal com calia espe­rar, que la intenció de la nova coa­lició és la de man­te­nir al cap­da­vant del país a l’actual pre­si­dent, Cyril Ramap­hosa, tot i que la seva figura ha que­dat molt tocada després de la pata­cada de l’ANC en les elec­ci­ons, en les quals va per­dre la majo­ria par­la­mentària que man­te­nia des de feia 30 anys. “Ha arri­bat una nova era de coo­pe­ració i de col·labo­ració a l’hora de resol­dre els pro­ble­mes d’aquest país”, ha decla­rat Ste­en­hui­sen, al cap­da­vant d’un par­tit estre­ta­ment vin­cu­lat a les elits econòmiques i expo­nent de la mino­ria blanca del país, en un dis­curs a la nació publi­cat per la seva for­mació i reco­llit per l’agència Efe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.