Societat

Dos de cada tres desplaçaments a l’àrea de Barcelona són amb mitjans sostenibles

Són dades de l’Enquesta de mobilitat en dia feiner 2023, realitzada per l’ATM que analitza la mobilitat a l’àrea de Barcelona amb una mostra de més de 10.000 persones

Els resultats indiquen que el 2023 va ser un any rècord de mobilitat, amb més de 20 milions de desplaçaments en un dia laborable, fet que suposa un increment del 5,5 % respecte al 2022 i d’un 5,2 % respecte als valors prepandèmia del 2019. La mitjana de desplaçaments diaris per persona també arriba als 4,11, per sobre dels 3,96 del 2022 i dels 4,05 del 2019.

El director de l’ATM, Manuel Valdés, considera que els resultats són fruit de “tots els esforços que s’estan fent per promoure la mobilitat sostenible” al voltant del transport públic i també en polítiques locals per promoure els transport “actius” (a peu, bicicleta o patins). “Va agafant força i amb un ritme de creixement important vs transport privat”, constata.

Milions de conductors

L’augment d’un 2,5% de la mobilitat activa (a peu, en bici o patinet) i del transport públic un 14,4%, ambdós respecte al 2022, situen aquestes modes de transport en conjunt com els majoritaris entre la ciutadania, amb més de 16 milions de desplaçaments, fent perdre pes al vehicle privat en relació a abans de la pandèmia.

Tot i això el vehicle segueix guanyant el transport públic amb 6,5 milions de desplaçaments en dia feiner, el 32,5% del total (per 3,3 milions en transport públic). El que decanta la balança a favor dels mitjans sostenibles són els 10,3 milions de desplaçaments de “mobilitat activa”, és a dir, a peu (9,8 milions), en bici (308.000) o patinets (133.000), el 51%.

Polítiques de preus

Els descomptes que s’apliquen des del setembre de 2022 han accelerat el creixement de la demanda del transport públic. Tot i així, la majoria d’enquestats, al voltant del 65%, declaren que fan el mateix ús del transport públic, un 12,1% l’utilitza més i només un 1% l’ha començat a utilitzar gràcies als descomptes. Entre els que ja l’utilitzaven, almenys un 14% d’ells declara haver canviat de títol de transport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.