Economia

Impuls per activar la primera fase del canal Xerta-Sénia a finals d’any

El Depar­ta­ment d’Acció Climàtica efec­tua durant aquests dies els tre­balls a l’estació de bom­ba­ment per garan­tir el cor­recte fun­ci­o­na­ment d’un dels vuit motors que han xuclar i impul­sar l’aigua, ins­tal·lades fa dotze anys. A banda, del man­te­ni­ment i repa­ració dels motors que han estat dotze anys sense fun­ci­o­nar, la con­nexió efec­tiva de l’estació de bom­ba­ment a la xarxa elèctrica era una altra de les tas­ques pen­dents per poder posar en fun­ci­o­na­ment tot el sis­tema.

Amb els tre­balls ja en marxa, Acció Climàtica pre­veu poder com­plir el com­promís de poder posar en marxa la pri­mera fase del rega­diu el pròxim mes de desem­bre. Ini­ci­al­ment, abas­tarà 120 hectàrees de les 185 que ini­ci­al­ment es con­si­de­ra­ven de rega­diu i una vin­tena de page­sos adhe­rits.

Cul­mi­nar el pro­jecte

De moment, la segona i ter­cera fase del rega­diu es tro­ben pen­dents de lici­tació a l’espera que la comu­ni­tat de regants con­creti el seu aval per exe­cu­tar l’obra. Mal­grat l’”escep­ti­cisme” que sem­pre ha envol­tat el pro­jecte, Gómez creu que la con­creció de l’exe­cució les obres -amb una inversió pública pre­vista de 35 mili­ons d’euros- farà incre­men­tar el suport dels pro­pi­e­ta­ris. Asse­gura, fins i tot, que la con­cessió d’aigua de l’Ebre, de 8,52 metres cúbics dia­ris de mit­jana i pun­tes màximes de fins a 10 metres cúbics per segon, per­metrà no només donar cober­tura al reg de suport sinó anar més enllà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.