Economia

Unió de Pagesos denuncia “l’opacitat” a la Llotja de Reus per fixar els preus de la fruita seca

Unió de Page­sos denun­cia que els ope­ra­dors de la Llotja de Reus “pac­ten” els preus del mer­cat de la fruita seca. El sin­di­cat ha rei­te­rat “l’opa­ci­tat” amb que es pac­ten les cotit­za­ci­ons i que ho fan a la baixa. Els agri­cul­tors han decli­nat assis­tir aquest dilluns a la reunió amb els mem­bres de la llotja per segon any con­se­cu­tiu.

El res­pon­sa­ble naci­o­nal de Fruita Seca d’Unió de Page­sos (UP), Sergi Martín, ha afir­mat a l’ACN que enguany els preus hau­rien d’anar a l’alça arran de la poca pro­ducció que es pre­veu collir tant a Cata­lu­nya com a la resta de països pro­duc­tors. Mal­grat això, Martín ha asse­gu­rat que les cotit­za­ci­ons tor­nen a ser a la baixa i que fa molts anys que no tenen oscil·laci­ons. “Els ope­ra­dors fan pràcti­ques que no hau­rien, els preus són plans, no varien gens, això ens fa pen­sar que són preus pac­tats, que no cor­res­po­nen a les ope­ra­ci­ons comer­ci­als”, ha denun­ciat. Ara mateix, l’ave­llana negreta cotitza a 2,13 euros la lliura. Segons els page­sos ho hau­ria de fer “com a mínim” als 2,5 euros la lliura, segons la demanda i l’oferta d’aquest tipus a Espa­nya.

Una figura legal

Davant “l’opa­ci­tat” de la Llotja de Reus, des del sin­di­cat recla­men que hi hagi una figura legal- el secre­tari de la llotja- per tal que aquesta per­sona pugui regis­trar les ope­ra­ci­ons comer­ci­als entre els ope­ra­dors per fer les mit­ja­nes i marca les cotit­za­ci­ons cada set­mana.

Enguany des del sin­di­cat pre­ve­uen una collita “minsa” de la pro­ducció d’ave­lla­nes -d’unes 2.000 tones-, d’amet­lles -22.000 tones- i de gar­ro­fes - de 4.000 tones. La sequera i les difi­cul­tats de reg a la zona de Riu­de­ca­nyes són les prin­ci­pals cau­ses d’aquesta dava­llada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.