Societat

estat espanyol

El Vaticà intervé Torreciudad per resoldre la disputa entre el bisbat i l’Opus Dei

La Santa Seu nomena el degà del Tribunal de Rota com a “comissari plenipotenciari pontifici” al santuari aragonès, propietat de l’Opus Dei

La prelatura i el bisbat de Barbastre-Montsó mantenen una llarga disputa sobre la regulació del complex religiós fundat per Escrivá de Balaguer

El papa Fran­cesc ha anun­ciat aquest dime­cres el nome­na­ment d’Ale­jan­dro Are­llano Cedi­llo, degà del Tri­bu­nal de la Rota, com a repre­sen­tant del Vaticà a Tor­re­ciu­dad, el san­tu­ari pro­pi­e­tat de l’Opus Dei a l’Aragó.

La Santa Seu ha expli­cat en un comu­ni­cat que Are­llano serà “comis­sari ple­ni­po­ten­ci­ari pon­ti­fici” i “dele­gat de la Santa Seu per al com­plex de Tor­re­ciu­dad”, sense donar més detalls.

La decisió arriba després de mesos de nego­ci­a­ci­ons infruc­tu­o­ses entre la pre­la­tura de l’Opus i la diòcesi de Bar­bas­tre-Montsó per la regu­lació d’aquest san­tu­ari d’Osca, creat pel fun­da­dor de l’Opus Dei, Jose­maría Escrivá de Bala­guer i dedi­cat a la Mare de Déu. El bisbe, Ángel Pérez Pueyo, va dema­nar fa dues set­ma­nes al Vaticà que inter­vingués direc­ta­ment en la dis­puta al vol­tant de la regu­lació jurídica, canònica i pas­to­ral del lloc de pere­gri­nació.

El bis­bat ha agraït la “ràpida res­posta” del Vaticà a la seva sol·lici­tud i s’ha posat a dis­po­sició d’Are­llano per col·labo­rar amb ell en el que cal­gui. La diòcesi té “plena con­fiança” que aquesta inter­venció per­meti asso­lir “la reso­lució d’aquest assumpte”. A parer del bis­bat, és “una opor­tu­ni­tat per regu­la­rit­zar l’esta­tus de Tor­re­ciu­dad i eri­gir-lo, canònica­ment, com a san­tu­ari”. La nota des­taca que la desig­nació d’Are­llano res­pon a la seva “repu­tada tra­jectòria com a jurista i al fet de ser espa­nyol, a més d’estar al cap­da­vant del tri­bu­nal eclesiàstic de més alt rang de l’Església catòlica, amb permís del Tri­bu­nal Suprem de Doc­trina de la Fe”.

Segons el mitjà Reli­gi­on­di­gi­tal, Are­llano podrà inves­ti­gar i pren­dre deci­si­ons exe­cu­ti­ves que afec­tin el san­tu­ari. A més, podrà acce­dir a tots els comp­tes i balanços històrics del com­plex religiós.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.